Najważniejszym omawianym tematem była wartość medialna, jaką miał dla Zakopanego i Podhala tegoroczny wyścig. Czesław Lang podkreślał, że dzięki dobrej postawie Polaków – Rafał Majka wygrał klasyfikację generalną, a Maciej Paterski zdobył koszulkę najlepszego górala – oglądalność zawodów była rekordowa, co przełożyło się na wartość medialną całej imprezy. Transmisje telewizyjne oglądało w tym roku ponad 380 mln osób, bezpośrednio na trasie kibicowało ponad 2,5 mln osób.
Tegoroczny wyścig transmitowały 34 kanały telewizyjne. W 2014 niemal podwojono wynik mediowy dla sponsorów w porównaniu z rokiem ubiegłym - ze 139 mln złotych na 240 mln złotych.
Bardzo ważna, co podkreślał Czesław Lang, jest akceptacja mieszkańców dla organizacji TdP w ich miastach. Według sondaży ponad 50% osób uważa, że organizacja wyścigu jest dobrą formą promocji miasta.
W przyszłym roku Tour de Pologne na Podhalu odbędzie się 2-8 sierpnia. Na dzień dzisiejszy pewne jest, że meta jednego z etapów jest zaplanowana w Zakopanem. Organizatorzy zastanawiają się również nad zmianą trasy przejazdu tak, aby w większym stopniu wykorzystać piękną widokowo, ale również bardzo trudną do jazdy Gubałówkę.
Na koniec spotkania Czesław Lang i burmistrz Majcher podziękowali za pomoc w organizacji zakopiańskiego etapu Zofii Sowie, która odpowiadała za realizację imprezy w Biurze Promocji.
rkw/zdj. Piotr Korczak
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
jest mnóstwo osób które, robią sporo dobrej roboty :)