Ruszyły przetargi na budowę nowej zakopianki z Lubnia do Rabki-Zdroju! (wizualizacja) - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 16.848 km/h Wilgotność: 52 %
Rain
Wiatr: 18.252 km/h Wilgotność: 50 %
Clouds
Wiatr: 18.612 km/h Wilgotność: 51 %
Clouds
Wiatr: 18.36 km/h Wilgotność: 49 %
Rain
Wiatr: 12.492 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
Wiatr: 10.116 km/h Wilgotność: 57 %
Jakość powietrza
36 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
19.12.2014, 18:39 | czytano: 7552

Ruszyły przetargi na budowę nowej zakopianki z Lubnia do Rabki-Zdroju! (wizualizacja)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowich i Autostrad w Krakowie ogłosiła dziś trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką-Zdrój. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: S7 Lubień-Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu oraz Skomielna Biała – Chabówka.

- Będzie to bardzo różnorodna i malownicza droga ekspresowa - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim oddziale GDDKiA. - Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż połowę trasy głównej czyli 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m.

Oprócz tunelu zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, pozostałe to wiadukty i łącznice. Dwa węzły drogowe: „Skomielna” i „Zabornia”, trzy MOP-Y ( miejsca obsługi podróżnych ) w : Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze oraz 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Najdłuższy wiadukt będzie miał około 992 metry długości.

Na odcinku S7 Lubień-Naprawa wykonana zostanie m.in.: dwujezdniowa droga klasy S długości ok. 7,6 km, wzmocnione zostanie podłoże gruntowe dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich, zapewnienie stateczności nasypów i skarp i zabezpieczenie skarp głębokich wykopów. W Luboniu i Krzeczowie wybudowane, rozbudowane i przebudowane będą drogi gminne, powiatowe, dojazdowe do obsługi przyległego terenu i drogi technologiczne. Wykonawca ma także zaprojektować, uzyskać niezbędne decyzje administracyjne oraz wykonać roboty budowlane dla odcinka drogi krajowej nr 7 (po śladzie istniejącej drogi powiatowej 1686) o długości ok. 0,5km.

Na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała zakres prac obejmuje m. in. : budowę odcinka tunelowego o długości ok .3,0 km z dwukomorowym tunelem długości ok.2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, przebudowę i budowę dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego, budowę murów oporowych i dróg technologicznych.

Natomiast ba odcinku Skomielna Biała – Chabówka roboty drogowe obejmują m.in.: budowę dwujezdniowej drogi długości ok.6,1 km, w tym: klasy S długości ok. 5,2km, klasy GP długości ok. 0,9km, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, budowę węzła „Skomielna Biała” wraz z łącznicami częściowo na estakadach oraz rondem, budowę węzła „Zabornia” wraz z łącznicami oraz rondami i Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej.

Ponadto rozbudowana zostanie droga krajowa nr 28, drogi krajowa nr 7 i nr 47, powstanie MOP-u Zbójecka Góra, mury oporowe. Na tym odcinku powstanie najdłuższy wiadukt, o długości ok. 992 m.

Na odcinki drogowe oferty mogą być składane do 12 lutego 2015 r., natomiast na odcinek tunelowy do 19 lutego 2015 r.

Źródło: GDDKiA w Krakowie, oprac. r/

---


O wizualizacji przypomniał nam Czytelnik. Dziękujemy.
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
optymista12:56, 21 grudnia 2014
może jednak uda nam się wyjechać w świat w cywilizowany sposób /.../

Proszę nie wklejać linków. Moderator.
heheszek20:48, 20 grudnia 2014
Ciekaw jestem jaka technologia bedzie budowany ten tunel. Szkoda ze wczesniej jak za 4 lata, nie ma co sie spodziewac otwarcia.
Tom19:36, 20 grudnia 2014
Nareszcie :) wielki sukces jak juz ogłosili przetarg.
bro16:27, 20 grudnia 2014
@waldiii
jakoś z tekstu to nie wynika, skąd to wziąłeś?
stasek15:36, 20 grudnia 2014
Do Waldi:
A nie pomyślałeś ze trzeci pas to awaryjny dla służb na wypadek zdarzenia w tunelu?? Pomyśl za nim coś napiszesz......
jasnowidz13:44, 20 grudnia 2014
@ Waldii : Bo to budują zarazem schron atomowy by pomieścił całą populację Podhalan . Nie domyśliłeś się ?
waldiii11:18, 20 grudnia 2014
A wiecie ze tunel ma miec po 3 pasy w każdym kierunku? Nikt w europie nie buduje takich tuneli, bo koszt jest bardzo wysoki. Ale u nas jakis geniusz stwierdził że wyskoczy przed szereg. Moje pytanie brzmi - Jakim debilem trzeba być żęby budować 2 pasową expresówke a tunel na 3 pasy??? Gdzie tu logika???
Mieszkaniec ul. św. Anny10:01, 20 grudnia 2014
Bardzo się cieszę. Nareszcie ! Mam nadzieje, że na ogłoszenie przetargu na odcinek Rdzawka - Nowy Targ nie będziemy czekać tak długo, jak na ten co teraz się rozpoczął - projekt drogi ekspresowej Lubień/Rabka po raz pierwszy zaprezentowano w 2000 roku. A Rdzawki/Nowy Targ zaprezentowano w Urzędzie Miasta Nowy Targ w 2005 roku.
Może szybciej by ogłosili przetarg, jakby podzielili ten odcinek na 2 części:
1. Rdzawka - Obidowa
2. Klikuszowa - Nowy Targ
xxx09:03, 20 grudnia 2014
Do Bylem na miejscu - tirowiec - dobrze ze ta kasa wrocila do nas z Unii, bo pomysl sobie co by sie z nia stalo gdyby wpadla w rece naszych poslow... zamiast isc na budowe drogi, przehulaliby ja na podroze dookola swiata w celach "sluzbowych"...
Władek08:17, 20 grudnia 2014
Kto z czytających te dane doczeka tej inwestycji za swego życia.
Już c.o. 15 lat temu było o tej inwestycji głośno, tunel mieli budować Niemcy i co jest po staremu , czyli NIC.

Jedna jest pocieszająca informację , Ci z W-wy też doświadczą stania w korkach na "zakopiance" .
pio01:49, 20 grudnia 2014
a nie dałoby się zrobić normalnej jak najprostszej drogi? ba taką wymyślną? taką to w polskich realiach będą budować z 50lat!
Byłem na miejscu -Tirowiec23:06, 19 grudnia 2014
Realista
kase dała unija , czyli nasz podatki !

wszystkich nas , nie okłamujmy sie to nasze pieniądze do nas wracają !!!
Babinskiy łod ropki23:04, 19 grudnia 2014
Kura
tunel powinien być od lubonia do rdzawki !!!

poco w skomilnej znowu sie wlec przez korek na zaborni

ehhhh polscy urzednicy nic modrego nie wymyslo
roy20:51, 19 grudnia 2014
Fajnie tylko aby nie było jak w innych miejscach ze wezmą za śmieszna cenę i pod koniec będą upadłości i będą dokańczać następne 3 lata ale tak jest ktoś liczy koszty inwestycji a firmy schodzą o polowe i tak to jest oszustwa kombinacje itd.
Stanley.T20:35, 19 grudnia 2014
BOGU niech będą dzięki !!! WRESZCIE się doczekaliśmy !
Realista20:34, 19 grudnia 2014
Jak się dowiedzą ekolodzy to będzie po przetargu i po drodze. Na pewno już oni znajdą jakąś wyjątkowo cenną dla przyrody glizdę który to okaz trzeba będzie ochronić przed zagładą no chyba że glizdę wcześniej zje jakaś niewyedukowana kura i będzie po kłopocie. A w temacie to brawa dla GDDKiA, że w końcu ruszyli i dla tych co dali kasę.
OKay20:25, 19 grudnia 2014
Super, wreszcie po tylu latach. Oby jak najszybciej zaczęli budowę. Pozwodzenia
Albertus Pradnik20:18, 19 grudnia 2014
Hmmmm, dojazd z Rabki do Krakowa bedzie wynosil jakies 40 min, mozna spokojnie dojezdzac do pracy i mieszkac w pieknej naturze. Osobiscie wole taki kompromis od krakowskiego smogu,
Warto inwestowac teraz w Rabce, pewno ceny gruntow poszybuja niezle do gory.
Loko19:55, 19 grudnia 2014
W końcu, oby budowa była bez problemów
Jacek19:31, 19 grudnia 2014
Bardzo mnie to cieszy. Dziękuję Panu premierowi Tuskowi oraz Panu Ministrowi Nowakowi za szybkie działanie w tej sprawie.
kierowca19:25, 19 grudnia 2014
Kiedy w końcu do Nowego Targu? To tylko kilka km od Rdzawki do samego NT. Niemniej jednak cieszmy się że coś się dzieje! Jeszcze została kolej! :)
Dawiduu18:50, 19 grudnia 2014
"...będzie malownicza..." chyba w ekrany!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas