Kawiarenki na Rynku: nie za pół miliona, ale za 860 tys. zł i na razie tylko jedna - podhale24.pl
Czwartek, 18 kwietnia
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Zakopane
Clouds
-0°
Wiatr: 6.876 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 6.48 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 5.076 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 13.32 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
Wiatr: 8.64 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
28.05.2016, 14:51 | czytano: 9320

Kawiarenki na Rynku: nie za pół miliona, ale za 860 tys. zł i na razie tylko jedna

NOWY TARG. Do ogłoszonego przez Urząd Miasta przetargu na budowę kawiarenek na Rynku zgłosił się jeden wykonawca, który zgodził się wykonać zlecenie za ponad 800 tys zł. Tymczasem w koncepcji, która zwyciężyła w konkursie na wykonanie i postawienie na płycie dwóch lokali gastronomicznych - założona została kwota 500 tys. zł.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
300 tysięcy z rezerwy inwestycyjnej

- Będzie to kwota rzędu 700 tysięcy netto plus VAT, który uda się nam odliczyć. Ale licząc brutto jest to prawie 860 tys zł. Ponieważ czas nie pozwalał nam na dłuższe zastanawianie się, podjąłem decyzję, by te brakujące środki przekazać z rezerwy inwestycyjnej i umowę z wykonawcą podpisać - mówi w rozmowie z Radiem Alex Grzegorz Watycha.

Burmistrz zapewnia, iż dokładnie "przeanalizowano złożoną ofertę" - Była tylko jedna, ale rozmawialiśmy też z potencjalnymi wykonawcami, którzy w tej branży działają, a oferty nie składali z różnych powodów - przede wszystkim dlatego, że jest pełnia sezonu budowlanego. Poza tym - chociaż budownictwo w drewnie funkcjonuje u nas dobrze, to skierowane jest przede wszystkim na eksport. Brygady cieśli realizują zamówienia za granicą - tłumaczy brak ofert włodarz Miasta.

Lokale funkcjonować będą przez cały rok. - Będą się atrakcyjnie prezentować na Rynku i myślę, że będą przyciągać gości. Liczę na pomysłowość potencjalnych gastronomów, by te obiekty mogły funkcjonować cały rok. Będą one odpowiednio zaizolowane, ocieplone, z systemem ogrzewania pompą ciepła typu powietrze - to wszystko powoduje, że będą kosztowne - dodaje.

Duże tempo

Niełatwy jest też do spełnienia podany przez magistrat w ogłoszeniu warunek dotyczący tempa budowy. Kawiarenki mają stanąć w ciągu trzech tygodni od daty podpisania umowy.

- Te budynki gastronomiczne powstaną w rekordowo krótkim, narzuconym przez nas terminie. Mamy pozwolenie na budowę jednego lokalu, pozwolenia na budowę drugiego uzyskamy w momencie, kiedy zostanie rozebrany istniejący budynek - co ma nastąpić wkrótce. Do końca maja jest umowa na dzierżawę natomiast później są jeszcze 2 tygodnie na rozbiórkę - przypomina burmistrz.

Jak deklaruje dzierżawca stojącego jeszcze na płycie lokalu - zniknie od wcześniej, niż w połowie czerwca.

Zdaniem burmistrza jeden z planowanych lokali powinien powstać do końca czerwca. - Pojawiają się pytania, czy będzie już czynny na czerwcowe obchody Jubileuszu 670-lecia Lokacji Miasta. Jeżeli nawet nie byłby gotowy, jeśli dzierżawca nie zdążyłby z uruchomieniem gastronomii to zakładamy, że impreza będzie obsługiwana przez gastronomię zewnętrzną. Pojawią się na Rynku namioty różnych restauracji i będzie bogata oferta gastronomiczna dla tych, którzy przybędą na Rynek w drugiej połowie czerwca świętować nasz jubileusz - mówi Grzegorz Watycha.

Miasto szuka dzierżawcy

Podczas poniedziałkowej sesji radni mają podjąć decyzję o oddaniu w dzierżawę na okres powyżej 3 lat fragmentu Rynku o powierzchni ok. 700 m kwadratowych, na których Miasto wybudować zamierza wspomniane obiekty gastronomiczne wraz z terenem ogródków.

"Wybudowane przez miasto tymczasowe budynki gastronomiczne wraz z publicznymi szaletami położone w północno-zachodniej części Rynku o powierzchni zabudowy 100 m kwadratowych i powierzchni użytkowej 79 m kw. każdy - oddane będą w dzierżawę w drodze przetargu. Ogólnodostępne całoroczne płatne szalety prowadzone i utrzymywane będą przez dzierżawców" - głosi projekt uchwały.

Przetarg na dzierżawę pierwszego z budynków został już ogłoszony. - Do końca maja - mam nadzieję - poznamy dzierżawce, który zdecyduje się na prowadzenie lokalu gastronomicznego, ale i przy okazji będzie opiekował się i udostępniał toalety.

Miasto zaproponowało w warunkach przetargu cenę na dzierżawę w wysokości 4 tysięcy zł miesięcznie. Jak tłumaczy burmistrz - "kwota ta ma sprawić, że w perspektywie 6-7 lat inwestycja w zupełności się zwróci".

Mieszkańcy skarżą się na brak toalet w centrum

Na pytanie dlaczego zdecydował się na tak duże zwiększenie kwoty (o 300 tys.) z rezerwy inwestycyjnej, burmistrz wyjaśnia: - Mieszkańcy i goście przybywający do centrum narzekają na brak toalet. Co rusz w trakcie spotkań z mieszkańcami ktoś mnie pyta "dlaczego zostały zasypane toalety w Rynku", "skąd pomysł na takie rozwiązanie przy rewitalizacji" - i muszę tłumaczyć, że taka decyzja została podjęta przez poprzednie władze. To była decyzja, która - co udowadniałem jeszcze będąc radnym w poprzedniej kadencji - nie była wymuszona przez konserwatora, bo on pozostawiał alternatywę wyboru dla sposobu zagospodarowania tego miejsca na Rynku. A jak się okazuje kierowanie ludzi kilkaset metrów do toalety do Parku nie jest rozwiązaniem - podsumowuje Grzegorz Watycha.

Radio Alex, s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
zzz11:04, 11 czerwca 2016
odpowiem ANALIZIE
A co jak ktoś dawał drugie tyle niż 4000 netto i go nie wybrali bo nie
posmarowal
dlaczego tego nikt nie ujawni
wtedy to był by dobry biznes
nie ślepy23:40, 29 maja 2016
No to się szykuje chyba najdroższa historia kiblowa w Polsce! Do kosztów zasypanych kibli dodamy jeszcze...koszty nowych kibli z przybudówkami o nazwie kawiarenki!
haha21:55, 29 maja 2016
@baciok, a na płocie logo 670 lecia Naszego Miasta
Babcia21:16, 29 maja 2016
Już widzę jak tam tłumy walą,nie do konsumpcji (będzie drogo) tylko do toalet,jak do tych zasypanych : ).Potrzebny sracz na rynku,w domach nie mają.
baciok@19:02, 29 maja 2016
Jescze jedno. Cieszę się że niektórzy stęsknili się za moim komentarzem.
Wypoczywałem, postanowiłem się nie stresować. Pozdrawiam wszystkich.
Ja to bym zaproponował władzom ekologiczny płot drewniany na Rynku pod którym możnabyłoby się odlać(dla kulturalnych załatwić potrzebę, po chłopsku wyszczać)
baciok@18:58, 29 maja 2016
Wróciłem z wekendu. 2 dni bez zaglądania w Intenet nawet na komóre i co. Czytam i oczom nie wierzę. Panowie za ta kasę to ja wam wybuduje 2 złote pałace i jeszcze troche zostanie. Ktoś napisał troche śmierdzi.
I jak tu się z tą opinią nie zgodzic.
@felisk17:32, 29 maja 2016
z radomska są najmądrzejsi i w każdej dziedzinie
RIO17:17, 29 maja 2016
Jedno jest pewne MIASTO nie jest od budowy i wynajmu obiektów handlowych i prowadzenia działalności gospodarczej (nawet która się zwraca po 6 latach ) Podatki nie są od tego to naruszenie dyscypliny budżetowej i pójdzie za to siedzieć Skarbnik i ten co to wymyślił.
Narzekacie że nie ma pieniędzy na to po co gmina została stworzona, a tu luzik i SĄ i na co???????
Budowę punktów gastronomicznych do wynajmu!!!!!!
KIBLE TAK.
PAWILONY NIE.
Cena za budowę tymczasowych obiektów KOSMOS.
abc16:45, 29 maja 2016
mieszkaniec niestety masz rację.
nowy targ kojarzy się tylko z tymi tematami.
inni czytając o "mieście" widzą tylko hasło - jarmark i "smród" wokół niego, sex "plemniki" i basen, no i sławetne "kible" na rynku.
uczciwie mówiąc nie wszystkie "drobiazgi" należy przypisać obecnej władzy(nie bronie ich-swoje już "zchrzanili").
Felix13:48, 29 maja 2016
Do Jolki, możemy znowu wróclć do wiochy i postawić pawilony każdy inny ,bo po komentarzach widać jak trudny jest każdy temat .wszyscy są. Najmądrzejsi zwłaszcza w tym mieście.
Babka stefka12:42, 29 maja 2016
Poprzedni zarząd miasta wraz z radnymi powinien gnić w więzieniu za likwidacje toalet na rynku na których remont wcześniej wydał jak dobrze pamiętam 6 milionów złotych taką niegospodarnością powinny się zająć odpowiednie służby . Urzędnicy którzy się tego dopuścili powinni za to z własnej kieszeni zapłacić
mieszkaniec12:24, 29 maja 2016
@Analiza
Po pierwsze przyznaję się do błędu, niezbyt uważnie przeczytałem tekst, a sugerując się tytułem publikacji przyjąłem, że koszt jednej kawiarenki wynosi 860 tys zł. Tyle tytułem wstępu, a co do ewentualnej niegospodarności to dalej uważam, że zwiększenie kosztu inwestycji z 500 do 860 tys zł jest zawyżaniem kosztów. W mojej ocenie budowanie przez miasto komercyjnych obiektów typu kawiarnie jest chybionym pomysłem i nie takie są zadanie samorządu lokalnego, a problem nieistniejących toalet publicznych jest śmieszny i wykorzystywany tylko dla uzasadnienia tej instytucji. Jak jasno pisze autor tekstu "Ogólnodostępne całoroczne płatne szalety prowadzone i utrzymywane będą przez dzierżawców", kładę nacisk na stwierdzenie "płatne", w chwili obecnej można wejść do każdego lokalu gastronomicznego w Rynku i po zapłaceniu skorzystać z toalety, więc drodzy obrońcy miejskich "kibli" dajcie już spokój, nie ośmieszajcie siebie i miasta bo nie tylko mieszkańcy czytają, że największym problemem Nowego Targu są kible lub sex na basenie.
ratownik wodny12:06, 29 maja 2016
Już ma Pana nie zagłosujemy. Musimy pracować za psie pieniądze, a Pan prawie milion roztrwania. Ratownicy na Pana głosu nie oddadzą, nasze rodziny i nasi znajomi również.
Jolka11:56, 29 maja 2016
@ Felix - to rozumowanie jest nie do obrony, bo opiera się na krętactwach i braku odpowiedzialności. Przecież nie oto chodzi, że powstaną kawiarenki, tylko o to, że będą wystawione za pieniądze publiczne i w formie, delikatnie mówiąc, rozboju w biały dzień. Po to się coś w samorządzie planuje, by w tych założeniach coś realizować. A skoro tak, to w tym momencie miasto nie jest już prywatnym folwarkiem burmistrza. Ciekawa jestem jakie stanowisko zajmie Przewodniczący Rady, który z racji pełnionej funkcji i swoich kompetencji powinien niefrasobliwego Burmistrz przywołać do porządku. Przecież jest strażnikiem wszystkich mieszkańców a nie interesów władzy. Oj śmierdzi, śmierdzi.
Postronny11:46, 29 maja 2016
Toalety wyremontowano i zasypano,kawiarenki postawią i po zmianie władzy rozbiorą.Wszystko można robić z pieniędzy podatnika
Analiza10:36, 29 maja 2016
Do mieszkańca,
koszt dzierżawy jednej kawiarni na miesiąc to: 4000zł + 23%VAT tj. 5000zł brutto. Za dwie kawiarnie to miesięczna kwota dzierżawy wynosi: 10 000zł. Mnożąc 10.000zł przez 12 miesięcy mamy 120.000zł.
Tak więc roczny dochód z dzierżawy dwóch kawiarni to 120 000zł !
Miasto odpisując 23% podatek VAT wyda na kawiarnie 2 x 350.000zł tj. 700 000zł. Łatwo teraz podzielić 700 000zł na 120 000zł = 5,83 to znaczy, że inwestycja zwraca się po 6 latach, a potem miasto ma już tylko zysk. Dochodem dla miasta jest również to, że nie ponosi już kosztów urządzania toalet publicznych, a są to koszty ogromne. Dzierżawa pomieszczeń w kamienicach w rynku (min 2000zł miesięcznie x12 to już 24.000zł rocznie), ich adaptacja na toalety (minimum koszt 150 000zł), do tego dochodzi koszt środków czystości oraz koszt 3 etatów do obsługi toalet.
W obecnej koncepcji, dzierżawcy kawiarni są zobowiązani do administrowania toalet publicznych, czynnych przez 7 dni w tygodniu i miasto nie ponosi już żadnych dodatkowych kosztów.
W tym stanie faktycznych, zarzuty o niegospodarność w wydawaniu publicznych środków są całkowicie nieuzasadnione.
Felix09:49, 29 maja 2016
Dlaczego nikt nie czyta uważnie 2 pawilony maja kosztować razem 860 tys. I tam bedą toalety publiczne i będzie problem z głowy. Lepsze to jak budowanie odrębnych toalet w rynku.Po za tym niech wreszcie ten rynek zacznie wyglądać estetycznie ,brawo za skulptury Batkiewicza i niech obecna władza nie czyta tych krytyk bez sensu bo wreszcie z wiochy robi się powoli miasto!!!!!!!
mieszkaniec09:03, 29 maja 2016
Po wypowiedzi p. Burmistrza Policja na podstawie artykułu prasowego winna wszcząć z urzędu co najmniej postępowanie sprawdzające pod kątem przestępstwa niegospodarności. Tak na marginesie p. Burmistrz ma chyba kłopoty z matematyką, bo za cholerę nie potrafię zrozumieć jak to wyliczył cyt."Miasto zaproponowało w warunkach przetargu cenę na dzierżawę w wysokości 4 tysięcy zł miesięcznie. Jak tłumaczy burmistrz - "kwota ta ma sprawić, że w perspektywie 6-7 lat inwestycja w zupełności się zwróci". Jak by nie liczył rok ma 12 miesięcy co przy stawce 4000 daje rocznie 48000 zł. W jaki sposób daje to w przeciągu 7 lat zwrot 800 tys zł wie tylko p. Burmistrz.
abc08:25, 29 maja 2016
telenowela popieram.
kosztorys ok.
i co na to nasi włodarze?
abc08:20, 29 maja 2016
Myśliwy popieram tez tak to widzę.
860?07:50, 29 maja 2016
miało być oszczędnie a tu spełnianie marzeń Pani S. Załuję swojego głosu na Watychę
Obserwator07:20, 29 maja 2016
do @Lemur dlaczego nie wzywasz ekipy CBA do sprawdzenia tego co robiła poprzednia ekipa?
Obiektywny07:19, 29 maja 2016
Nie znam się na budownictwie i głosu nie zabieram ale za niegospodarność związaną z zasypaniem wyremontowanych za milion złotych toalet w Rynku należy rozliczyć poprzednią ekipę. Kto może się tym zająć?
Taka analiza02:16, 29 maja 2016
Dla ścisłości - koszt jednej kawiarni całorocznej z ogrzewaniem oraz toaletami to 350 tys. bez VAT. Minimalny koszt dzierżawy jednej kawiarni (100m2 + 100m2 podest +teren na ogródek) to 4000zł + 23%VAT tj. 5000zł. za 1 miesiąc. Mnożąc tę kwotę przez 12 miesięcy i jeszcze razy 2 (druga kawiarnia ) to matematycznie nie jest najgorzej.
Tola23:12, 28 maja 2016
przewiduje,że nie znajdzie się dzierżawca, który w pakiecie otrzyma prowadzenie publicznego WC , bo będzie śmierdzieć na kilometr
absolwent23:05, 28 maja 2016
nie wybierajmy tych ludzi na następna kadencje:P
telenowela22:52, 28 maja 2016
@Lord Reiden nie bądź taki smutny
Jednemu Burmistrzowi czkawka się odbiło 650-lecie, można zrobić drugi odcinek i będziemy mieć serial "Jubileusze Naszego Miasta"
straszny klop`s22:46, 28 maja 2016
Masakra, drewniane kible z wyszynkiem za 860 tys. ???
I co na to wybitny specjalista od inwestycji w osobie vice? Ładny kibel nam zostawi po swoich rządach.

Faktycznie jak pisze @Chleba i kibli: Co ludzie mają z tymi kiblami. ?
Tyle knajp w rynku w każdej kibel, jak zapłacą to chyba każdego wpuszczą,
w ratuszu kibel w ciągu dnia otwarty i darmowy
w UM obok rynku multum kibli i czynne codziennie do popołudnia
w parku kibel jak ta lala i nikomu się nie chce przejść parę metrów

A nowotarżanie tylko ciągle wołają o kibel w rynku, może trzeba im postawić przed ratuszem klasyczną sławojkę i to bez drzwi, to może zaspokoi ich poczucie estetyki i potrzeby kibla w rynku. A może Burmistrzom trzeba postawić koło domu takie sławojki, Pani Burmistrz jako wielbicielka prymitywizmu (np w postaci prymitywnej drewnianej karuzeli) byłaby chyba zachwycona takim obiektem przed swoim domem. Może jeszcze dorzucić taczki, do wywożenia "urobku" ?

Apropos kawiarenki a raczej jej ceny 860.000 zł
Gdyby to jeszcze było coś tego typu jak "Biurowy pawilon czy ogrodowa rzeźba?", albo "Kiosk z żerdzi", które przypominają raczej rzeźbę niż biuro czy kiosk, to może jako swego rodzaju dzieło sztuki architektonicznej a zatem atrakcja byłoby warte takiej kwoty ale zwykła drewniana, przeszklona klatka z kiblem za 300?

Pani Burmistrz, która wykazała się niezwykła dociekliwością przy budowie basenu, polecam zapoznać się w wujkiem google, może znajdzie oferty będące ułamkiem tej kwoty. Szukanie nie powinno boleć.
Np.:
"Sprzedam drewniany pawilon handlowy ... w Krakowie przy ul. ... o pow. 100m2. 80.000 zł"
lub
"Wykonawca modułowych domów, pawilonów mieszkalnych, biurowych
i handlowych oferuje: nowoczesne konstrukcje w dowolnej konfiguracji.
- Konstrukcja szkieletowa stalowa, drewniana.
- Ściany zewn., dach, podłoga - ocieplone wełną mineralną lub płytą warstwową gr. 120-250mm
- Wykończenie zewn. ścian wysokiej jakości płytą HPL TRESPA, ALUCOBOND, DREWNO, inne;
- Stolarka okienna i drzwiowa.
- Obróbki blacharskie i attyka.
- Orynnowanie.
- Podłoga ocieplona na konstrukcji stalowej wykończona wg zamawiającego.
- Instalacje wewn. c.o.; wod.-kan.; elktr.
Cena od 1500 zł/m?, uzależniona od metrażu i standardu wykończenia.
Domy, Pawilony wg projektów indywidualnych lub gotowych." - 100m2 wyjdzie tylko 150.000zł., to nawet taniej niż poprzednie 2 pawilony za 500tysi. i jeszcze by zostało 200tysi do wydania na cokolwiek ważnego.

Znalazłem wiele firm, które zajmują się tego typu obiektami, wystarczy poszukać, zadzwonić uzgodnić, zatem może będzie taniej.
miejski21:13, 28 maja 2016
to sa jaja jak berety, kto widział żeby tyle kasy ładować na jedna kawiarnie totalne szastanie publicznymi pieniędzmi
esbek21:11, 28 maja 2016
Brawo za niegospodarność - fajnie się dokłada 300tyś nie swoich...
Czemu tak późno został ogłoszony przetarg?

Starostwo potrafiło ogłosić 3przetargi na budowę nowej bursy pomimo, że też mają nóż na gardle (czas). Za trzecim razem udało się wybrać i nie przepłacić...
prawda20:12, 28 maja 2016
Niestety totalna porazka nowej ekipy. Wielka szkoda
osioł19:12, 28 maja 2016
zgłupieli 860tys za bude z desek to ile dom murowany jest wart dwa miliony opamietajcie sie to ze to nie wasze pieniądze to nie znaczy ze trzeba je wydawac byle jak no ktory z urzednikow za swoje kupiłby taki stragan.........lepiej dorzucic i kupic kamienice w rynku a tak naprawde po co komu jakas mordownia z tanim piwem w samum centrum
Lili18:59, 28 maja 2016
Ewidentny wałek, /.../... Czy te kawiarenki będą budowane z najdroższego drzewa świata może z sekwoi?
Myśłiwy18:54, 28 maja 2016
Kible muszą być, Prezes MZWiK się zmienił, podwyżki idą.
teraz stać będziemy w rynku
Bob18:52, 28 maja 2016
Ja zrobię obie za 500 tys. i jeszcze 400 zostanie.
To jakiś przekręt?? Przetarg jest i nikt nie chce budy postawić??
Jak chcecie skorzystać piszcie BobBudowniczy@wp.pl
abc18:50, 28 maja 2016
kolejny gwózdek do "trumny" ekipy rządzącej, niestety.
ile jeszcze będzie ich do kolejnych wyborów?
nie wiadomo czy nie robić nic czy tez robić i czynić takie cuda jak ten "złoty pomysł" na rynku?
195818:42, 28 maja 2016
Do chleba:
A ma to ze ludzie nie leją po krzakach jak ty (:

Pozdrawiam - mieszkaniec miasta w UE bez toalety publicznej w centrum
pepper18:31, 28 maja 2016
Ja też proszę o 360 tysięcy wparcia na moją działalność! A myślę, że w kolejce do kasy miasta będzie nas znacznie więcej. Nam podnosi się podatek od nieruchomości by bawić się w dobrego gospodarza? Kolejny swój chłop? Takiego skandalu jeszcze nie było. To się nadaje na referendum. Burmistrzu opamiętaj się! Przyjaciele utopią Cię szybciej niż palniesz kolejną bzdurę o oszczędnym i efektywnym wydawaniu pieniędzy publicznych.
Wii18:10, 28 maja 2016
Do nie inaczej
Masz 100% racji. Zastanawia mnie tylko jeszcze sprawa publicznych toalet w parku miejskim. Jakim cudem park jest otwarty do 22:00 a toalety zamykają o 20:00. Rozumiem, że po godzinie 20:00 siuramy pod drzewami i nikt się do nikogo nie przyczepi tak? Niech mi ktoś to logicznie wytłumaczy bo to nie do pojęcia jest.
Z centrum18:10, 28 maja 2016
@ chleba i kibli- jak pan nie wie "co ludzie mają z tymi kiblami to chętnie udostępnię nagrania osób obsikujących moją bramę wejściową nieopodal Rynku. Ostatnio zdarzył się nawet trzeźwy pan prosto z procesji Bożego Ciała. Brak słów. Mam nadzieje że wkrótce jakieś toalety w centrum się pojawią.
Lord Reiden18:09, 28 maja 2016
Mowie to w pelnym przekonaniu.
To Twoje pierwsze i ostatnie rzady w miescie Grzechu.
"Miales chamie zloty rog
Ostal Ci sie jeno sznur".
4 lata stracone
Ola18:07, 28 maja 2016
Tłumaczenie Burmistrza, że podpisał umowę z jedynym zgłoszonym wykonawcą nie zastanawiając się długo z uwagi na czas, jest skandaliczne. Burmistrz dysponuje pieniędzmi mieszkańców Nowego Targu, a nie swoimi. Jeśli chciano uruchomić kawiarenki na jubileusz miasta, można było działać wcześniej. A z tym jubileuszem nie przesadzajmy. Mieszkańcy oczekują, tak jak Pan Burmistrz obiecywał w czasie wyborów, pracy i godnych zarobków (nie tylko dla protegowanych obecnej władzy), a nie igrzysk.
do Bacioka18:06, 28 maja 2016
GDZIE JJJEEESSSTTTEEEŚŚŚ ???!!!
Ratunku, nie dajemy rady bez normalnej dawki kwasów i żółci...
BACIOKU WWWRRRÓÓÓĆĆĆ !!!
Koniec tego!17:10, 28 maja 2016
Prosze sprawdzić w internecie ile kosztuje m2 powierzni użytkowej domu z bali pod klucz.... Sprawa kawiarenek śmierdzi na kilometr...

Trzeba będzie wziąć biegłego rzeczoznawce który wyceni tą kawiarenke za ok 800tys ! A wtedy sie zacznie...
Lemur17:05, 28 maja 2016
Nie można poczekać do przyszłego roku żeby było taniej i lepiej? Komu przeszkadzali obecni dzierżawcy?
Liczę, że CBA przyjrzy się dobrze temu co robi Watycha z ekipą z Maniów, bo to jest aż podejrzane.
???16:38, 28 maja 2016
za 860 tysiaków to chyba sie stawia willę, a nie letni pawilon. Świat i urzędnicy oszaleli. Niech przedstawią publicznie kosztorys. Ściany mają być ze złota czy co?
Chleba i kibli16:36, 28 maja 2016
Co ludzie mają z tymi kiblami. Robi się powoli komedia, nic nie jest istotne, żadne poważne tematy tylko kible i kible
zadania własne gminy16:30, 28 maja 2016
Popatrzcie na zdjęcie mnie nic nie przeszkadzają obecne obiekty .
I co się zmieni oprócz wydania z budżetu 800 tys. zł -najmniej niegospodarność.Komu na złość zrobicie dotychczasowym dzierżawcom.
Weźcie się lepiej za swoje zadania statutowe dla których powstało miasto.
Jesteście beznadziejni -jeszcze jest czas żeby się obudzić.
To sie żle skończy16:22, 28 maja 2016
Porąbało was miasto mówi że nie ma pieniędzy a tu wydaje straszną kasę łamiąc przepisy czyj to pomysł wice? niech płaci ze swoich.
Miasto ma utrzymywać szkoły czy budować kanalizację a nie obiekty handlowe porąbało was.
nie inaczej15:17, 28 maja 2016
Dobrze, że taka kawiarenka powstanie, tylko czemu takim kosztem i tak pokrętnie. Czytam i przecieram oczy ze zdumienia. Co ten człowiek opowiada? Przecież on jest lepszy od Fryźlewicza w nawijaniu makaronu na uszy. Stek bzdur, które mają usprawiedliwić nieporadność w zarządzaniu. Najzabawniejszy jest fragment o toaletach - a w istniejących restauracjach nie ma toalet? Są tak samo płatne jak będą w tej nowej inwestycji, która wydaje się być kolejną spłatą zobowiązań wyborczych.
qaa15:09, 28 maja 2016
Ciekawe czy bURMISTRZ wydałby swoje prywatne pieniądze na takie cos
absolwent15:01, 28 maja 2016
mogli wpaść na te genialne pomysły jesienią i jesienią ogarnąć konkursy:P
te trzy tygonie to lipa napewno się nie wyrobią, ciekawe po co się tak spieszą skoro oficjalnie nie ma dzierżawcy, a wyposażenie w sprzęty gastronomiczne jak zostanie rozwiązane?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas