Drążenie brakującego tunelu pod Luboniem Małym ruszy dopiero na przełomie roku - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 7.776 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 4.932 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
12°
Wiatr: 10.44 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 11.988 km/h Wilgotność: 81 %
Jakość powietrza
26 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
22.09.2018, 10:47 | czytano: 8408

Drążenie brakującego tunelu pod Luboniem Małym ruszy dopiero na przełomie roku

Na przełomie 2018 i 2019 roku, czyli z ponad rocznym opóźnieniem, ma rozpocząć się drążenie tunelu pod Luboniem Małym od strony Skomielnej Białej na odcinku drugim nowo budowanej drogi S7. Taką informację podał Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Pod Luboniem Małym, którędy poprowadzić ma najdłuższy w Polsce, bo dwukilometrowy tunel w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7, drążone są obecnie trzy otwory - dwa od strony północnej i jeden od południowej. Wiercenie czwartego miało rozpocząć się rok temu, ale prace wstrzymano ze względu na osuwisko, które uaktywniło się w rejonie planowanego wjazdu. Plan robót zakłada, że z każdej strony wiercone miały być po dwa otwory, które z czasem miały się połączyć. Zrealizowany od został w 75%. Na trzech z nich roboty przebiegają zgodnie z planem.

Podczas czwartkowego spotkania przy kościółku na Obidowej z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, który brał udział w podpisaniu umowy na budowę dwupasmówki z Chabówki do Nowego Targu, dziennikarze pytali - kiedy w końcu ruszy drążenie ostatniego z otworów tunelu. - Dzisiaj głównym zadaniem jest zabezpieczenie osuwiska. A jest to zadanie bardzie trudne. Są już ekspertyzy, wiadomo jak to zrobić i wykonawca przygotowuje się do tego przedsięwzięcia - powiedział, ale o przedstawienie szczegółów poprosił dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasza Pałasińskiego.

On z kolei uspokajał, że choć prace nie przebiegają według pierwotnego planu, to na razie wszystko wskazuje na to, że roboty zakończą się w terminie. - Na razie jesteśmy w czasie - mówił. - Jeśli chodzi o przygotowania do wiercenia tego ostatniego tunelu, to już rozpoczęliśmy przygotowania do zabezpieczenia osuwiska i będzie ono zabezpieczone jeszcze w tym roku. Myślę, że drążenie tunelu rozpocznie się na przełomie roku - dodał.

Dyrektor poinformował też, że oba tunele od strony północnej mają już po kilometrze długości, natomiast tunel od strony Skomielnej Białej 200 metrów.

Na zdjęciu aktualny widok na portal południowy - tunel po lewej stronie ma już 200 metrów głębokości, budowa prawego wciąż nie ruszyła.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
paul23:08, 26 września 2018
A kiedy kolejne rządy zaczną inwestować w kolej, a nie tylko drogi, kiedy powstanie druga nitka do Zakopanego, kiedy ruszy inwestycja kolejowa Podłęże Piekiełko, od lat zapowiadana przez Ministra Infrastruktury.
.11:26, 25 września 2018
Tam robią tunel w najgorszych możliwych warunkach. Wiercenie tuneli np. w Alpach o przy tym pikuś. Tutaj jest taki miks warstw skalnych równego rodzaju że głowa mała. Do tego trudne warunki hydrogeologiczne.
Władek09:15, 25 września 2018
Czyli aneksy do umów już gotowe , podrożeje tunel o kolejne 500.000.000 pln i co najmniej rok opóżnienia .....!!!!
BRAWO - Polak potrafi wykołować Adamczyka
dar04:07, 25 września 2018
jakie władze takie wykonanie robót ale popisywać się to potrafią
snekker23:24, 23 września 2018
Na całym świecie kopią tysiące tuneli- w Norwegii idą pod wodą dziesiątki kilometrów...Ale pod Luboniem jest najtrudniej...
do obserwatora15:11, 23 września 2018
Pewnie się zdziwisz - w Alpach teren jest łatwiejszy bo tam jest jednorodna skała
obserwator08:09, 23 września 2018
Dobrze że Szwajcarzy, Włosi, Francuzi a nawet Niemcy nie mają tak ciężkiego terenu do prac związanych z budową tunelu. Pomyśleć że taki tunel pod Luboń Mały jest bardziej trudny technicznie do wykonania niż tunele w Alpach.
p.21:23, 22 września 2018
Rok opóźnienia ale wszystko zgodnie z planem.
kierowca z N.Targu18:11, 22 września 2018
Kolejne osuwisko jest w Lubniu,tam też nie mogą postawić wiaduktu z powodu osuwiska.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas