Zamieszanie wokół poparcia Związku Podhalan dla kandydatów do PE: "Nastąpiło przeoczenie" - podhale24.pl
Poniedziałek, 20 maja
Imieniny: Bazylego, Bernardyna, Bronimira
Szczawnica
Clouds
10°
Wiatr: 3.276 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
11°
Wiatr: 3.348 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
11°
Wiatr: 3.816 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
11°
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
11°
Wiatr: 5.292 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 3.96 km/h Wilgotność: 87 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
14.05.2009, 18:11 | czytano: 1985

Zamieszanie wokół poparcia Związku Podhalan dla kandydatów do PE: "Nastąpiło przeoczenie"

Maciej Motor Grelok prezes Zarządu Głównego Związku Podhalan poinformował dziś Podhale24.pl, że prezydium ZP poparło obu podhalańskich kandydatów do Parlamentu Europejskiego - Franciszka Adamczyka z Platformy Obywatelskiej i Tadeusza Skorupę z PiS. Zakwestionował to jednak Jan Hamerski, wiceprezes Związku Podhalan. - To przeoczenie - wyjaśnia z kolei całe zamieszanie sekretarz Zarządu Głównego Kazimierz Bielak.

www.watra.pl
www.watra.pl
- Pan Tadeusz Skorupa otrzymał nasze poparcie w wyborach do senatu i wygrał. Uznaliśmy, że teraz trzeba poprzeć inną osobę, która godnie reprezentowałaby związek w Unii Europejskiej. Stąd wybór padł na Franciszka Adamczyka, byłego senatora, konsula i honorowego członka ZP Ameryki Północnej i członka oddziału ZP w Lipnicy – powiedział dziś Jan Hamerski "Tygodnikowi Podhalańskiemu".

W popołudniowej rozmowie z P24 prezes ZP Maciej Motor Grelok powiedział tymczasem: "Popieramy nie partię, tylko ludzi. Nasza rekomendacja dotyczy konkretnych osób, panów Adamczyka i Skorupy. Obaj są członkami Związku Podhalan i obaj mają szansę reprezentować nasz region w Parlamencie Europejskim".

Z naszych ustaleń wynika, że poparcie na pewno otrzymał Adamczyk. Jego biuro wyborcze przesłało nam uchwałę Prezydium Związku Podhalan z 7 maja popierającą kandydaturę Adamczyka w czerwcowych wyborach do Europarlamentu.

Zamieszaniem zaskoczony jest sekretarz Zarządu Głównego ZP Kazimierz Bielak. Przed kilkoma minutami powiedział nam, że sprawdzi te wszystkie informacje i szybko odpowie, jakie jest oficjalne stanowisko Związku.

O 18.30 poinformował: - Do Związku Podhalan trafiły dwa wnioski o poparcie w wyborach, od panów Adamczyka i Skorupy. Dyskusja na posiedzeniu zarządu była taka, że obaj kandydaci nam się podobają, że obu popieramy. Pod głosowanie został poddany jednak tylko jeden wniosek, ten od pana Adamczyka. Druga uchwała, w sprawie pana Skorupy, nie została poddana pod głosowanie. Nie wiem jak to się stało. Była dyskusja i wydawało się to oczywiste. Było trochę pośpiechu na spotkaniu, spieszyliśmy się i to wynikło trochę z przeoczenia, bo z dyskusji by oczywisty wniosek, że popieramy obu. Trzeba będzie na najbliższym posiedzeniu poruszyć sprawę senatora Skorupy - dodaje sekretarz Kazimierz Bielak.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
irlandcyk16:46, 16 maja 2009
Związek Podhalan mo prawo godać i mo prawo mylić sie!!!! Jes to jedna jedyno organizacja co mo jesce ludzi!!! Reśta to kanapy i stołki abo złoby....Ino o swoje rodziny dbajom!
Nie zarecei kufy ZP Pokraki i pismaki...
Waldek09:07, 16 maja 2009
do Burola - trzeba z wiatrem a więc z PO jak będzie trzeba to i z czerwonymi burakami a czasem przyda się i "na dwie ręce"
Bobo14:56, 15 maja 2009
Prezydium Zarządu Głównego Związku Podhalan

Maciej Motor - Grelok - Prezes Związku Podhalan

Jan Hamerski Wiceprezes - Zarządu Głównego ZP

Władysław Motyka Wiceprezes - Zarządu Głównego ZP

Anna Nędza - Kubiniec - Wiceprezes Zarządu Głównego ZP

Józef Komperda - Skarbnik Zarządu Głównego ZP

Kazimierz Bielak - Sekretarz Zarządu Głównego ZP

Janina Bentkowska - Zastępca Skarbnika Zarządu Głównego ZP

Andrzej Gruszczyk - Zastępca Sekretarza Zarządu Głównego ZP

Alojzy Lochosyt - Chorąży Zarządu Głównego ZP

Antoni Rapacz - Zastępca Chorążego Zarządu Głównego ZP

Wojciech Bogucki - Członek Zarządu Głównego ZP

Stanisław Bukowski - Członek Zarządu Głównego ZP

Piotr Kohut - Członek Zarządu Głównego ZP

Julian Kowalczyk - Członek Zarządu Głównego ZP

Andrzej Skupień - Członek Zarządu Głównego ZP

To tak cobyście wiedzieli kto podejmuje decyzje
kavaasaki14:25, 15 maja 2009
Dla Związku Podhalan idealnym kandydatem (raczej kandydatką) była by......... Jola Rutowicz
stasek12:28, 15 maja 2009
Jako mo być w ZP dobrze jak Hamerski tam u steru .A sternik to z niego jak z jak########## pocekojcie jesce pore roków a ZP bedzie mioł taką samą opinie .Teroz popierają na dwa fronty A pamiętocie Jarmolińskiego co głosowoł na dwie ręce....I jak SKOŃCYŁ.tak samo skońcy związek
jaro11:30, 15 maja 2009
Ej burol mówiłem wam już że te wszystkie wojenki PiS-u z PO to tylko teatrzyk dla idiotów.Fakt trudno się w tym połapać ale mówię wam to wszystko pachnie naszymi "sąsiadami" z bliskiego wschodu
jaro10:47, 15 maja 2009
to nie organizacja społeczno kulturalna ale chooligans...
kostek10:38, 15 maja 2009
jaki pan taki kram..................porażka.. Teraz jeszcze Orła mają popierać czyli Ogień na sztandary......masakra
burol10:34, 15 maja 2009
Jak to jest ? Może ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi ? Hamerski jako członek PiS jest za udzieleniem poparcia kandydatowi PO natomiast jest przeciw udzielenia poparcia kandydatowi PiS ? Czy z Hamerskim jest wszystko ok ? Mam watpliwości bo to klasyczne objawy schizofrenii. I nie tylko politycznej...
członek10:23, 15 maja 2009
Obecny zarząd Związku Podhalan siegnął dna. Bardziej zeszmacić i zszargać wiarygodność tej organizacji juz się chyba nie da. Smutne to. Szkoda naszego Związku.
POGODNY10:12, 15 maja 2009
REJTAN JAK CIĘ CZYTAM TO MI CIE STRASZNIE ŻAL
MÓŻDŻEK MASZ TROSZKĘ WYPRANY I WEDLE TWOJEGO MYŚLENIA TO DONALDO ODPOWIADA ZA PROBLEMY NA CAŁYM ŚWIECIE ALE TAMTA STACJA ZDAJE SIĘ TEGO NIE WIE ŻE MAMY KRYZYS ŚWIATOWY
NIE JESTEM ZACHWYCONY TYM CO MNIE OTACZA ALE PRZYNAJMNIEJ NIE SŁYSZĘ SZALEŃCÓW KTÓRZY UWIELBIALI STRASZYĆ OSKARŻAĆ I POMAWIAĆ A JUŻ NIE PAMIĘTAJĄ JAKĄ LEPERIADĘ NAM ZGOTOWALI
MYŚL SAMODZIELNIE BĘDZIESZ ZDROWSZY
mazi10:10, 15 maja 2009
LUDZIE ZP podobno nie jest organizacją polityczną TO ZKĄD TO POPARCIE na prawo i lewo jeszcze chwila a poprą kogoś z SLD Co to za autorytrety w TYM ZP żeby poparcia udzielać? A w czyim imieniu przepraszam.?
Jasiek łod08:58, 15 maja 2009
Zarząd związku to karierowicze - od kilku lat to widać - niektórzy lawirują - są jak "chorągiewki na wietrze" po to tylko aby być u żłobu - to w tych czasach normalne. Ale taki związek - hm w historii nie tak odległej można znaleźć jeszcze gorsze przypadki postępowania jego członków
dycha08:40, 15 maja 2009
Ile trzeba głosów aby zostać a naszym okręgu EuroPOsłem ? Pytanie za 5- kę
Bobo07:46, 15 maja 2009
Kandydaci do PE wartko pisać wnioski o poparcie ZP !!!.
Bedom posiadować i jesce poru moze sie załapać.Z lewa i z prawa i ze środeczka też. Bedom popierać a jakby co to "przeoczenie zwykłe jest".
Rejtan06:47, 15 maja 2009
GOO!ale jak pisalem na wstepie są też inne stacje niż TVN!!Jak jesteś tak zachwycony(zachwycona)dzialaniami PO-tłuczonych to proszę-wymień chociaż jeden sukces tej Partii rządzącej ?Bezrobocie?-rośnie!!Upadlości zakladów pracy?-no są!!bieda w wielu rodzinach?-no jest!!no to proszę napisz czym sie może pochwalić Donaldo po 2 latach rządów?!no dawaj!!
Kliszczak22:37, 14 maja 2009
Skorupa startuje, bo mu PiS kazał. Facet zebrał w wyborach do Senatu ponad 100 tysięcy głosów, to wstawili go na listę, żeby nabił i w wyborach do Parlamentu Europejskiego głosów, tak potrzebnych przecież partii Kaczyńskich. Zarzucają obłudnie PO, że w walce o głosy szuka "twarzy" - na przykład Krzaklewskiego - a sami robią to samo - vide Skorupa. Nie wierzę już ani jednym, ani drugim. Ale z dwojga złego - lepsze PO, bo to przynajmniej nie oszołomy.
Ewa21:59, 14 maja 2009
z naszego okregu wyborczego wchodzi 8 do 10 posłów do Parlamentu Europejskiego.Nic złego w tym nie bedzie jeżeli znajdzie się tam dwóch górali polskich(Skorupa góral Podhalański i Adamczyk góral Orawski).Głosujmy na ludzi nie na partie.Nie utożsamiajmy podhalanskich kandydatów tak strikte z partiami.Niestety mamy system partyjny i aby wystartować musi sie startowac przez partię.Czas najwyższy wprowadzić system wiekszosciowy.
...21:24, 14 maja 2009
Związek Podhalan- organizacja społeczno-kulturalna, odgrywała wspaniałą rolę w społeczeństwie góralskim dopóki nie zajmowała się polityką. Teraz jest jednym z kolejnych ugrupowań politycznych, które wielokrotnie w polityce się kompromituje. Szczególnie widać to w polityce samorządowej.
PO CO ZWIĄZEK PODHALAN MIESZA SIĘ DO POLITYKI ?
Byłem członkiem Związku dopóki ten nie zaczął być organizacją polityczną I nie wrócę do związku dopóki nie skończą się do niego zapisy "na siłę" w zamian za stanowisko do handlu, wpisanie na listę kandydatów do samorządu, itp działania.
Związek Podhalan powinien zrezygnowań z czynnego włączania się do polityki,a tym bardziej do polityki państwowej
osiol21:03, 14 maja 2009
no a moze to gra na dwa fronty jednego poprzemy drugiego tez bo nuz by wygral kandydat bez poparcia i co znaczyłby wtedy jakis zwiazek a tak to obłudnie i politycznie proponuje by ten zwiazek poparl wszystkich a nuz jakas posada sie za to trafi
mm20:47, 14 maja 2009
problem z politykami jest taki, jak już ich do czegoś wybralismy niech dokończą swoją misję wyborczą a nie pchają się do kolejnych wyborów, jak P Skorupa jest senatorem to niech pracuje jako senator o nie pcha się do PE bo ktoś mu kazał czy co?. Trzeba wybierać ludzi którzy mają doświadczenie i są w tej chwili dyspozycyjni i nie sprawują aktualnie żadnej funkcji z wyboru
Górol - tyz związkowiec20:41, 14 maja 2009
Tak cytom to co nas zrząd wyprawio - i myślem ze nas związek idzie dalej drogom politycnom - dalej jest pełno śpekulacji - albo poprzec syćkik -albo nikogo- bo tak jeden jak i drugi jest związkowcem- przypomino mi sie sytucja z wyborów samorządowyk - tam tys - popierano - tyk bardziej równiejsyk-patrzyncy na układ ????
GOO20:03, 14 maja 2009
Rejtan, są również inne stacje radiowe a nie tylko RM. Pięć lat jesteśmy w UE i jakoś nie zginęliśmy, nawet zauważyłem że się rozwijamy. Kościoły nie swiecą pustkami, homoseksualiści nie biorą ślubów, ustawa aborcyjna nie została rozluzniona. A przecież tacy jak Ty wszystkim tym nas straszyli pięć lat temu. Zapomniałeś jeszcze postraszyć masonami, cyklistami i ostatnio modnymi iluminatami. Ja myślę, w przeciwieństwie do Ciebie że za 50 lat też będziemy Polakami i poza tym znacznie więcej Europejczykami. Pozdrawiam
do Rejtana20:03, 14 maja 2009
Za późno już chyba na pobudkę.Polska istnieje już tylko na mapie.Wszystko sprzedane albo prawie.Wszędzie obcy kapitał.Nie ma na świecie drugiego państwa, w którym za łapówy i dobre koneksje sprzedano wszystko co narodowe.Po co nam było PO?PO co ulegliście propagandzie i uwierzyliście w cuda?Czy SLD nie obiecywało dobrobytu?A co narobili?Czy kogoś rozliczono z tego?NIE!
Zgadzam się Rejtan to wyścig do koryta.Jak się nie wstydzą tam pchać.Dlatego ja nie idę głosować i wszystkich do tego serdecznie zachęcam
ciocia20:00, 14 maja 2009
nie dostal sie do parlamentu to moze bruksela byle do zlobu
kola zpola19:39, 14 maja 2009
Dobrze że nam ZP prezydentury nie popiera bo dopiero mielibyśmy karuzele................A tak szkoda przynajmniej mniejsza. chodż i tak bolesna w skótkach
Paliwoda19:34, 14 maja 2009
Ale mi poparcie!Wielki Zwiazek i wielki pan Hamerrski popierają senatora Skorupę, który będzie mówił w Brukseli po góralsku - wierchowanie czas zacząć!
YYY19:27, 14 maja 2009
Kolejna próba siedzenia ZP jednym tyłkiem na dwóch krzesłach.Ciekawe,czy będzie udana.Panu Bogu świeczkę,a Diabłu ogarek.
Rejtan19:06, 14 maja 2009
Parodia !!!:)))nie widzicie że to jest wyścig do korytka a nie wybory Naszych przedstawicieli!!Ludzie!!!!pobudka!!!!Polska ginie!!!Cuda się nie dzieją!!!otumanieni propagandą Liberalów obudżcie sie wreszcie!!!Są jeszcze inne stacje telewizyjne a nie tylko TVN!!!Tragedia!!!
www18:53, 14 maja 2009
My nie popiyromy cywilow. Niek choć ubiere kapelus do marynarki. Piorko i kiyrpce. A pozo tym łon z Orawy a nie z Podhala. Hej!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas