Lubień-Naprawa: chwilowe utrudnienia w ruchu na S7 z powodu badań sejsmicznych - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 18.216 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
Wiatr: 21.564 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
10°
Wiatr: 16.848 km/h Wilgotność: 51 %
Clouds
Wiatr: 18.612 km/h Wilgotność: 48 %
Clouds
11°
Wiatr: 8.064 km/h Wilgotność: 39 %
Rain
Wiatr: 9.54 km/h Wilgotność: 54 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
21.01.2020, 14:01 | czytano: 5656

Lubień-Naprawa: chwilowe utrudnienia w ruchu na S7 z powodu badań sejsmicznych

W związku z koniecznością wykonania badań sejsmicznych gruntu na osuwisku ze zbocza góry Zembalowej, w Lubniu na 5 minut zatrzymywany jest ruch samochodów na lewej jezdni, około pół kilometra przed estakadą.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Badania prowadzone będą dziś i w środę w ciągu dnia i są one konieczne, by przystąpić do budowy filara estakady na prawej jezdni.

Badania sejsmiczne gruntu polegają na ustawieniu urządzenia wywołującego falę ultradźwiękową i sprawdzane jest rozchodzenie się fali w gruncie. Nie może być w tym czasie żadnych innych zakłóceń, by obserwacje były właściwe, stąd konieczność wstrzymywania ruchu na sąsiedniej jezdni. Celem badań jest sprawdzenie czy grunt jest skondensowany czy nie. Obserwacje te pozwolą na zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń, by prace związane z budową fundamentów podpory estakady na prawej jezdni prowadzone były bezpieczne.

W sierpniu 2017 r. po wykonaniu pali pod podpory na prawej jezdni najdłuższej na tym odcinku estakady, o dł. 573 m w Lubniu, osunęły się masy gruntu ze zbocza góry Zembalowej w kierunku prowadzonych prac. Ze względów bezpieczeństwa robotników ewakuowano i prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych. Zakupiono od właścicieli działki, z których ziemia osuwała się na teren budowy. Wykonano ponownie odwierty kontrolne na głębokość ponad 30 m. Grubość warstwy gruntu, która zsunęła się wynosi średnio 5 m. Zainstalowano inklinometry, które miały wskazać czy ruchy osuwiskowe nadal są czy już nie. Dopiero dwa lata później czyli w sierpniu 2019 r. po raz pierwszy nie zaobserwowano na inklinometrach dalszego przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie i aktualnie dziewięć z dziesięciu podpór jest już wykonanych. Wykonano dwa przęsła, trwają prace przy budowie trzeciego przęsła. W sumie będzie ich sześć.

Prace prowadzone są pomimo okresu zimowego, który w podpisanej umowie z wykonawcą określony jest w dniach od 15 grudnia do 15 marca jako czas, kiedy roboty mogą być wstrzymane. Warunki atmosferyczne pozwalają jednak na kontynuację prac i są one prowadzone przy budowie estakady, o dł. 573 m w Lubniu, w ciągu jezdni prawej i przy budowie muru oporowego przed wiaduktem w Lubniu, w miejscu, gdzie łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7.

Z lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień- Naprawa kierowcy korzystają od piątku 20 grudnia 2019 r. Ruch odbywa się w dwóch kierunkach. Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę 7,6 km odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
szary11:21, 22 stycznia 2020
Loko, badania były przed przygotowaniem dokumentacji i wtedy nie wykazały możliwości powstania osuwiska. Co ma do tego GDDKia ? raczej ktoś kto robił badania coś przegapił, albo zaoszczędził. Urzędnik nie ma możliwości sprawdzenia takich rzeczy, bo musiałby sam powtórzyć takie badanie i być mądrzejszy od badającego. A może badania były poprawne, zgodne z zasadami sztuki, tylko zdarzył się jakiś szczególny przypadek. Gdy mamy do czynienia z naturą to nie ma nigdy 100% pewności.
Loko19:33, 21 stycznia 2020
W 2020 robia badania dla inwesrycji ktora powinna sie zakonczyc w 2018. Krakowska GDDKiA i wszystko jaksne.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas