Interwencja obywatelska na terenie Merkury Market w Szaflarach - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Zakopane
Clear
Wiatr: 9.648 km/h Wilgotność: 66 %
Clear
Wiatr: 11.196 km/h Wilgotność: 73 %
Clear
Wiatr: 8.28 km/h Wilgotność: 61 %
Clear
Wiatr: 8.1 km/h Wilgotność: 66 %
Clear
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 64 %
Clear
Wiatr: 7.776 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
6 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
02.08.2021, 17:20 | czytano: 52776

Interwencja obywatelska na terenie Merkury Market w Szaflarach

Komenda Powiatowa Policji w Nowym Targu została powiadomiona o popełnieniu przestępstwa przez kierowników Merkury Market. Zgłoszenia dokonał przedstawiciel Polskiej Akcji Banerowej.

zdj. nadesłane
zdj. nadesłane
- Otrzymałem z kilku źródeł wiadomości, że w firmie Merkury Market w Szaflarach zmusza się pracowników do szczepień przeciwko COVID-19. Zatrudnione tam osoby muszą zaszczepić się do 15 sierpnia - inaczej zostaną zwolnione. Informacje te zaczęły się niestety potwierdzać - komentuje Sebastian Śmietana.

Do zdarzenia doszło 22 lipca ok. 18.00. Na terenie marketu zorganizowana została akcja szczepień dla pracowników. Na miejscy pojawili się także przedstawiciele mediów społecznościowych i organizacji społecznych. - Po wejściu na teren obiektu poprosiłem pracownika firmy, by zaprowadził mnie do głównego kierownictwa w sprawie niecierpiącej zwłoki. Przedstawiłem się jako założyciel Polskiej Akcji Banerowej OD(SZ)CZEP SIĘ, która informuje na terenie kraju o zagrożeniach związanych ze szczepieniem przeciw COVID-19. Poinformowałem kierowników, że na terenie tego obiektu zostało popełnione przez nich bardzo poważne przestępstwo. Jak głosi artykuł 39: "Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym, bez dobrowolnie wyrażonej zgody". A groźba utraty pracy - wyklucza akt dobrej woli. Kierownicy byli wyraźnie zdenerwowani. Jeden z nich wyszedł, by zadzwonić do prezesa. Po kilkunastu minutach wrócił i oznajmił mi, że nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia. Poinformowałem kierownictwo, zważywszy na fakt, że za niedługo miały odbywać się przymusowe szczepienia pracowników, że jestem zmuszony w tym momencie wezwać Policję. Kazano mi opuścić budynek. Nie protestując, wyszedłem, zadzwoniłem na Policję i czekałem przed budynkiem na radiowóz - relacjonuje Sebastian Śmietana.

Prócz policjantów, pojawili się również przedstawiciele TvTube.pl Kruca Fux oraz Damian Gabryś TV STOP Bezprawiu, którzy transmitowali w Internecie całe wydarzenie.

Interwencję potwierdza rzecznik nowotarskiej KPP. - Otrzymaliśmy zawiadomienie, że w rejonie sklepu Merkury Market otwarty ma zostać nielegalny punkt szczepień, a pracownicy pod groźbą utraty pracy mieli być zmuszani do przyjmowania dawek szczepionki i uczestniczy w eksperymencie medycznych. Zgłaszający obecny był na miejscu w asyście "wolnym mediów" rejestrujących przebieg zdarzenia. Nie powiedział od kogo dostał zgłoszenie o tym procederze. Nie wskazał żadnego pracownika sklepu, który miał być przymuszany do szczepienia. Żaden z pracowników też nie podszedł do policjantów i nie poinformował o tym, że taki proceder ma miejsce. Funkcjonariusze udali się do kierownictwa sklepu i nie potwierdzono takiego zdarzenia. Powiedziano, iż nie ma przymusu, jest tylko dana możliwość dla tych, co chcą się zaszczepić i że nie mówiono pracownikom, że w przypadku odmowy szczepienia zostaną zwolnieni - mówi asp. Sabina Iskrzycka z KPP w Nowym Targu.

Nam udało się porozmawiać z pracownikami marketu. - Powiedziano nam, że do 15 sierpnia trzeba się zaszczepić, bo w przeciwnym razie będziemy odsunięci od pracy. Trudno określić co to dokładnie znaczy. Nasz kierownik powiedział, że takie informacje przekazał mu prezes. Część ludzi ze strachu poddała się szczepieniu, część powiedziała, że jest już po godzinie 20-tej i oni są po pracy, więc idą do domów. Jak będzie dalej, nie wiemy - mówi w rozmowie z Podhale24 jeden z pracowników.

- Po tej aferze z policją i kamerami niby odwołano szczepienia, ale kilkadziesiąt minut później znowu pojawiła się ekipa - i zaczęto szczepić ludzi. Mieliśmy się ustawiać w kolejce i wybrać rodzaj szczepionki. Kilkanaście osób się zdecydowało zaszczepić - mówi pracownik.

- Nie wiem jak to będzie potem wyglądać, czy będą nas pytać o to czy się zaszczepiliśmy, czy będą to sprawdzać w jakieś ewidencji. Zobaczymy czy po 15 sierpnia ta sprawa ucichnie. Ciągle nie wiadomo co to znaczy to "odsuniecie od pracy". Mamy tak skonstruowane umowy, że robimy za "podstawę" plus premie i ta premia jest dwa, trzy razy większa od "podstawy". Mamy rodziny do utrzymania, kredyty, opłaty - nikt nie może sobie pozwolić na pracę za dwa tysiące miesięcznie. Boimy się - tłumaczą.

- Pracuje tu ok. 80 osób. Ludzie są podzieleni. Jakiś czas temu była taka ankieta przeprowadzana. Podobno "niezobowiązująca". Pytano czy chcemy się zaszczepić czy nie. Potem każdego wzywano do biura i pytano raz jeszcze. Wtedy dużo osób powiedziało, że nie chce się zaszczepić. Po tym co się stało pod koniec lipca, to teraz jest to jakieś 10 osób, które mówi "nie". Ale jak to będzie dalej - nie wiadomo. Kilka osób twierdzi, że zaszczepi się na własną rękę - dodają.

Dzień po interwencji obywatelskiej na terenie Merkury Market próbowano dociec, kto był autorem przecieku do mediów o planowanej akcji szczepień.

Do szefostwa MM zwróciliśmy się z prośbą o komentarz w sprawie zarzutów pracowników, że czują się zastraszeni i szantażowani. Liczne próby kontaktu zarówno z kierownictwem lokalnego sklepu, jak i zarządem firmy poskutkowały jedynie oświadczeniem Marty Wąsik z biura zarządu spółki, iż "nie wyszło żadne odgórne zarządzenie, nie ma żadnych nakazów co do szczepień, a jeżeli zarząd zdecyduje się na odpowiedź, to ją otrzymamy". Minął blisko tydzień i żadnej odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Sytuacja jest dynamiczna. Głosom o łamaniu praw człowieka i przypominaniu o dobrowolności szczepień towarzyszą słowa prof. Andrzeja Horbana. Konsultant krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych, główny doradca Prezesa Rady Ministrów do spraw COVID-19 - właśnie ogłosił, że "Rada Medyczna wyda zalecenie co do obowiązku szczepień dla: pracowników ochrony zdrowia, nauczycieli, pracowników administracji, pracowników sklepów wielkopowierzchniowych i służb porządkowych".

Sabina Palka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
ta ruda11:14, 14 lipca 2022
Jeżeli szczepionki są skuteczne , to zaszczepieni są bezpieczni, po cholerę uszczęsliwiać innych?Jeżeli jest inaczej , to dopowiedzcie sobie sami... I mówię to jako osoba zaszczepiona, uważam że szczepionka poza skutkami ubocznymi nie uchroniła mnie przed niczym i trzeciej dawki i każdej następnej na pewno juz nie przyjmę
kupie plytki + kafelki19:48, 12 sierpnia 2021
kiedy moge tam isc kupic plytki? po 2 tygodniach? ile plytki i kafelki maja kwarantanny?
Andrzej06:54, 6 sierpnia 2021
No cóż.Mam do wydania na remont łazienki i kuchni kilka tysięcy zł(płytki,fugi,farby,meble).Na pewno nie wydam moich pieniędzy na zakupy w sklepie gdzie pracownika traktuje się jak zwierzątko doświadczalne.Tak akcja to "strzał w stopę".
ciekawski22:31, 5 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru lub Ja tylko przejazdem
Po raz kolejny zadaję pytanie, na które, od Ciebie nie doczekałem się odpowiedzi i zapewne się nie doczekam, bo Ty już tak masz, że na proste pytania, które "burzą Twój domek z kart" nie odpowiadasz. Jaki jest sens - po co podawać dzieciom i młodzieży tak zachwalany przez Ciebie preparat, skoro dzieciaki i młodzież na tą chorobę NIE CHORUJĄ ? a jeśli już, to w śladowych ilościach, grubo, grubo poniżej błędu statystycznego. Na Twoje wypowiedzi, to już nikt nie zwraca uwagi, ponieważ dyskredytujesz - nie uznajesz wypowiedzi naukowców, ekspertów światowej sławy i stosujesz zasadę "bo moja racja jest mojsza niż twojsza" Tak zafiksowanego człowieka na punkcie covid, to zapewne felietonista na tym portalu Pan Maciej dawno nie widział. To dobry specjalista - znajdzie lekarstwo na Twoje zafiksowanie.
fbb121:38, 5 sierpnia 2021
Czy się komuś podoba czy nie - zostaliśmy wepchani w kolejny konflikt. Czy wirus jest tak zaraźliwy, czy odporność stadna jest właściwa, czy szczepionki nie przebadane są warte użycia, czy mogę bać się przyjęcia tejże szczepionki czy życie jest warte tego wszystkiego, co to jest przymus ?
Czy ktoś wiedzialby zn nas o tym śmiercionośnym wirusie gdyby o nim nie trąbiono w mediach ? Zapewne nie.
Ludzie ! Z prawej i lewej strony ! Wojna trwa, w której wielu z nas bierze udział nieświadomie. Oni będą podejmować kolejne kroki, żebyśmy się za łby wzięli, żeby foliarze postawieni pod ścianą strzelali samobóje, żeby brat bratu oczy wydłubywał ? Czy tego chcecie ? ? ? Jedni i drudzy ? ? ?
Życie każdego z nas jest jakie jest, ale jest niepowtarzalne i krótkie.
Osobiście chciałbym się wypisać z tego przedstawienia i pojechać w ***u...jak najdalej stąd. Niestety nie jest to możliwe.
Nowotarżanin z wyboru18:01, 5 sierpnia 2021
Polecam też lekturę "COVID-19 vaccine surveillance report". Dane statystyczne na bieżąco aktualizowane z Wielkiej Brytanii. A tam na przykład: "Public Health England (PHE) estimates that 60,000 deaths and 22,057,000 infections have been prevented as a result of the COVID-19 vaccination programme, up to 23 July. This is based on modelling analysis from PHE and Cambridge University?s MRC Biostatistics Unit."
Nowotarżanin z wyboru17:51, 5 sierpnia 2021
@ciekawski - przy okazji skoro zarzucasz naukowcom, ze sa w kieszeni korporacji to czy wiesz co to jest np "Declaration of interests" albo "Author Affiliations" podawane we wszystkich badaniach naukowych? Pewnie nie... ;-) Znowu. Przy okazji podam kolejne hasła do ogarnięcia w poczytnych czasopismach naukowych a nie szurskie tweety antyszczepionkowców którymi sie wspierasz. Zatem wyszukaj "Impact and effectiveness of mRNA BNT162b2 vaccine against SARS-CoV-2 infections and COVID-19 cases, hospitalisations, and deaths following a nationwide vaccination campaign in Israel: an observational study using national surveillance data" - Lancet, albo "Safety Evaluation of the Second Dose of Messenger RNA COVID-19 Vaccines in Patients With Immediate Reactions to the First Dose" - JAMA Network (czyli Journal of the American Medical Association)
Nowotarżanin z wyboru17:34, 5 sierpnia 2021
@ciekawski - Grupa kontrolna tak naprawdę jesteście wy, antyszczepionkowcy. Ale udzielę ci bliższych informacji których sam nie potrafisz znaleźć. W badaniu zorganizowanym w Stanach Zjednoczonych wzięło udział 2260 nastolatków w wieku od 12 do 15 lat. Odnotowano 18 przypadków COVID-19 w grupie placebo (n = 1129), a w grupie osób zaszczepionych (n = 1131) NIE WYSTĄPIŁ ŻADEN. Średnia geometryczna miana (GMT) przeciwciał neutralizujących SARS-CoV-2 wyniosła 1239,5 po podaniu BNT162b2, co wskazuje na silną immunogenność w podgrupie nastolatków ocenianą po miesiącu od podania drugiej dawki. Wynik jest porównywalny (nie jest gorszy) od GMT odnotowanego u uczestników badania w wieku od 16 do 25 lat (GMT 705,1) we wcześniejszej analizie. Ponadto, podawana szczepionka BNT162b2 była dobrze tolerowana, a skutki uboczne zasadniczo pokrywały się z tymi obserwowanymi u uczestników w wieku od 16 do 25 lat.
Jeżeli szukasz dalszych danych to znajdziesz sporo pod hasłem "Safety and Efficacy of the BNT162b2 mRNA Covid-19 Vaccine" - polecam artykuły np New England Journal of Medicine.
Ale pewnie nie poszukasz. No bo zajmujesz się Yeadonem. A Mike jest guru typowym dla antyszczepionkowców plotącym bzdury, że pandemia się skończyła w Wielkiej Brytanii jeszcze 2020 roku albo że szczepionka powoduje bezpłodność. Gdzie nawet w trakcie badań klinicznych nad nią kilkadziesiąt kobiet zaszło w ciążę. Tak tak słuchaj dalej tych głupot. Co kolejna wypowiedź to coraz bardziej abstrakcyjne autorytety. Kiedy Socha i inni pajace? A teraz dane bo pewnie chodzi ci o słynne głupie stwierdzenie, że "szczepionka uśmierca z 50x większym prawdopodobieństwem dzieci niż COVID". No to sprawdźmy:W okresie od grudnia 2020 do lipca 2021 zaszczepiono ok. 8,9 mln nastolatków. Częstość zgłoszeń NOP do VAERS wyniosła ok. 1/1000 zaszczepionych. Zdecydowana większość tych zgłoszeń dotyczyła NOP łagodnych lub umiarkowanych, co jest zgodne z wynikami badań przeprowadzonych przed rejestracją szczepionki u nastolatków. NOP obserwowano częściej po drugiej dawce szczepionki. Mały odsetek zgłoszeń stanowiły przypadki zapalenia mięśnia sercowego lub objawy wskazujące na takie rozpoznanie. NIE ODNOTOWANO ŻADNEGO ZGONU wynikającego m.in. z zapalenia mięśnia sercowego. Dużą liczbę zgłoszeń stanowiły omdlenia, które obserwuje się również po podaniu innych szczepionek w tej grupie wiekowej. Szach mat "nieciekawski" . ;-)
ciekawski14:26, 5 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru
Wg Twojej wypowiedzi w "badaniu klinicznym" dzieci i młodzieży wzięło udział ok 2300 dzieciaków, z czego wnioskuję, że połowa dostała placebo a ok 1150 osób preparat "właściwy" i na podstawie tej liczby osób twierdzisz, że "przeprowadzono badania kliniczne 1 - 2 - i 3 fazy" ??? litości - zacznij myśleć człowieku racjonalnie a nie powielać mainstream'owej propagandy w tym temacie, bo w te bzdury coraz mniej ludzi wierzy - a swoją drogą jak się ma (proporcjonalnie) "badanie" nad preparatem, które przeprowadził jeden z koncernów farm. - (który wypuścił ten produkt) na grupie ponad 40.000 -czterdziestu tysięcy - ochotników, w których wyniki i tak nikt nie wierzy, bo preparaty, te są w kolejnej fazie "badań klinicznych" - dostrzegasz różnicę ? - dalej twierdzisz, że "badania kliniczne" które są w toku są wiarygodne ? Tylko ignorant może przyjąć taki punkt widzenia. Należy wziąć pod uwagę fakt, że większość "tzw ekspertów EMA - WHO jak i Rady Medycznej przy Premierze i min. zdrowia w Polsce, " ma ścisłe powiązania z producentami tych preparatów i "tak tańczą, jak im zagrają" myślę, że zrozumiałeś i dosadniej tego nie muszę opisywać.
Polecam wypowiedź byłego szefa Pfizera prof. Mike Yeadon'a - myślę, że nie będziesz miał problemów ze znalezieniem Jego wypowiedzi w necie.
rozsądek....13:27, 5 sierpnia 2021
Do "Nowotarżanin z wyboru'
Zmieniłeś ksywę z "Ja tylko przejazdem" ?!
Typowe myślenie człowieka z epoki kamienia łupanego :)
Pewnie tamci cokolwiek myśleli, żeby przetrwać, Ty nie musisz, PIS i tak Ci zapłaci za lanie wody :)
Nowotarżanin z wyboru11:47, 5 sierpnia 2021
Tak, przeszły szczepionki wszystkie trzy fazy. Czy tego chcesz czy nie. A już zdziwienie czy tam oburzenie, że SZCZEPIONKI bada się z wykorzystanie ZDROWYCH osób to jakieś kuriozum i dobitnie wskazuje, że nie masz ŻADNEGO pojęcia o temacie. Zastanów się jeszcze raz co napisałeś bo szczepionki są przeznaczone WŁAŚNIE DLA ZDROWYCH OSÓB. Zaś inną grupą preparatów leczniczych są te przeznaczone dla chorych. Jedno z drugim mylisz, a chcesz się wymądrzać na temat metodologii bada czegokolwiek. Sprawdź czym są Paediatric investigation plans w sprawie szczepionek oraz rekomendacje Pediatric Comitee przy EMA bo to co tu robisz to żenada na całego. :-)
ciekawski11:25, 5 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru
Co z twoich wypowiedzi wynika - NIC
Jakim trzeba być ignorantem aby twierdzić, że "badania kliniczne" na ZDROWYCH dzieciach i młodzieży w ilości ok. 2300 !!! osób są wiarygodne ? i, że badania te przeszły 3 fazy ? Tak może jedynie twierdzić osoba niespełna rozumu. Takie "badanie", przeprowadzone na tak małej liczbie ZDROWYCH osób jest poniżej błędu statystycznego. Po raz kolejny powtarzam - jaki jest sens przeprowadzać takie "badania" na grupie ZDROWYCH osób, których ta choroba nie dotyczy a zachorowalność jest śladowa. Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze. Myśl - myślenie nie boli.
Nowotarżanin z wyboru09:16, 5 sierpnia 2021
Natomiast stwierdzenie że "Jedno porównanie - wielkość wirusa do wielkości szczeliny w włókninie - materiale maseczki i po Twoich naukowych opracowaniach." - oznacza, że nie zajrzałeś do badań, które ci podpowiedziałem, lub zwyczajnie zabrakło i umiejętności by ogarnąć informację jaka tam jest zawarta. Gdybyś zajrzał wiedziałbyś, że twoje "dementi" to bzdura. M.in jest tam wskazówka dlaczego zakrycie nosa jest istotniejsze nawet niż ust (czyli odwrotnie niż to co się widuje). No ale ... antyszczepionkowiec mógłby się skalać jakimkolwiek naukowym źródłem? Niewykonalne, bo to zburzyłoby jego "domek z kart" ciągu przyczynowo skutkowego opartego na teoriach spiskowych. To ci pozwala czuć się bezpiecznie. Szkoda, że złudnie bo faktycznie twoim życiem kieruje przypadek a nie "tajemne stowarzyszenia". :-) Pozdrowionka!
Nowotarżanin z wyboru09:08, 5 sierpnia 2021
@ciekawski - widzisz, ja ci podaję badania, a ty odpowiadasz jakimiś opiniami z portalików i gazet. I kto tu daje się omamić przekazom medialnym. :-) Jest jednak też pozytywny efekt - przyjąłeś do wiadomości, że badania III fazy zostały wykonane. Teraz jednak nadajesz sobie prawo do analizy metodologii większe, niż mają specjaliści z EMA? Ludzie, którzy na co dzień się tym zajmują i temat mają przepracowany na niejednej szczepionce czy leku i za co biorą odpowiedzialność oraz pieniądze? Bo weryfikacja wyników badań to jest ich praca a nie twoje hobby w przeglądaniu antyszczepionkowych bełkotów. Ha ha ha... Daj lepiej spokój z tymi swoimi unikami i przyjmij swoją porażkę z godnością bo zaczynasz wzbudzać politowanie. ;-)
ciekawski07:44, 5 sierpnia 2021
Z przykrością to piszę, ale większych bzdur dot. maseczek, dawno nie czytałem. Jedno porównanie - wielkość wirusa do wielkości szczeliny w włókninie - materiale maseczki i po Twoich naukowych opracowaniach.
Przypominam słowa Głównego Inspektora Sanitarnego, Twojego idola -

" maseczka nie w pełni zatrzymuje patogeny, ale trzeba ją nosić, by pamiętać o pandemii."

To ma być tresura ludzi i do tego się sprowadza. Z naukowego medycznego punktu widzenia, stosowane szmatki na twarz, zwane maseczkami nic nie dają, za wyjątkiem instruktora narciarskiego z Zakopanego, który na tych szmatkach zarobił niezłą kasę. Przyłbica też miała chronić ale dziwnym trafem nagle przestała. hahaha.

"To najważniejsze wyniki kluczowego badania fazy III, w którym udział wzięło 2260 nastolatków."

Tyle osób, to bierze udział w sondażach przeprowadzanych wśród społeczeństwa a nie w "badaniu" klinicznym. Jaki jest sens przeprowadzać "badanie kliniczne" na grupie ZDROWYCH młodych ludzi - dzieci i młodzieży, których ta choroba w ogóle nie dotyczy a zachorowalność na covid w tej grupie wiekowej, jest poniżej błędu statystycznego.

Strosmajer miał rację - lepszego przykładu jak Ty, do jego kultowego powiedzenia nie znajdę.
Nowotarżanin z wyboru23:27, 4 sierpnia 2021
Nadmienię, że tytuł będzie z Nature a nie jakiegoś "portalu - krzaka".
Zatem panie "ciekawski" - dopóki nie przedstawisz NAUKOWYCH dowodów na swoje słowa - to zwyczajnie bzdury prawisz.
Nowotarżanin z wyboru23:25, 4 sierpnia 2021
Skuteczność maseczek?
Pierwsze z brzegu badanie po wrzuceniu w wyszukiwarkę "Respiratory virus shedding in exhaled breath and efficacy of face masks".

Nie potrzeba wiele by te wasze antyszczepionkowe teoryjki wzięły w łeb. :-)
Nowotarżanin z wyboru23:23, 4 sierpnia 2021
@ciekawski - a żebyś dalej nie gadał głupot o "eksperymencie" to zacytuj e ci coś jeszcze z MARCA tego roku o III fazie badań:
Nowy Jork, USA i Moguncja, Niemcy, 31 marca 2021 r. ? Pfizer Inc. (NYSE: PFE) i BioNTech SE(link is external) (Nasdaq: BNTX) ogłosiły dzisiaj, że w badaniu fazy III z udziałem młodzieży w wieku od 12 do 15 lat, bez względu a to, czy przechodziły czy nie przechodziły infekcji SARS-CoV-2, szczepionka Pfizer-BioNTech przeciw COVID-19 BNT162b2 wykazała 100% skuteczność i wysoką immunogenność, wyższą niż we wcześniejszym badaniu przeprowadzonym wśród uczestników w wieku 16?25 lat, a także wykazując dobrą tolerancję. To najważniejsze wyniki kluczowego badania fazy III, w którym udział wzięło 2260 nastolatków.
W kolejnych badaniach bierze udział Hiszpania, Finlandia, USA i Polska. Wszystkie one odbywają się ZA ZGODĄ zainteresowanych/prawnych opiekunów.
Najdokładniejszych informacji radzę szukać na temat aktualnego stanu wiedzy na stronach Europejskiej Agencji Leków. EMA to właściwe źródło a nie plotki powtarzane przez antyszczepionkowe wsteczniactwo.
Nowotarżanin z wyboru23:13, 4 sierpnia 2021
@ciekawski - Po pierwsze jakie są dowody na "cięższe pochodzenie grypy po szczepionce"? Podpowiem - NIE MA. :-) Gdyby były to w ramach tej samej procedury jakiej podlegają szczepionki COVID-19 (zbierania danych bieżących o skutkach ubocznych) zostałyby wycofane. Tak tak, w przypadku innych szczepionek tez się tak robi. Te od COVID-19 nie są wyjątkiem. Nie wiedziałeś? Ooo jak przykro... :-D
Po drugie - WSZYSTKIE wymagane 3 fazy badan klinicznych szczepionek dopuszczonych do użytku w ramach procedury dopuszczenia warunkowego zostały ukończone. Mylisz dopuszczenie warunkowe z nadzwyczajnym. Nadzwyczajne dotyczyło niektórych państw i np. szczepionek chińskich oraz rosyjskich. Tak było na Węgrzech. Ale ty o tym nie wiesz. :-) Typowe dla oszalałych pod wpływem "youtubowych specjalistów" antyszczepionkowców.
DDM działa. Są na to badania zarówno publikowane w Lancet, NEJM czy nawet Physics of Fluids dotyczących ruchu płynów (w tym przypadku mas powietrza w pomieszczeniach i poza nimi). Na te rakiety nie ma żadnej antyszczepionkowej tarczy. To są dowody NAUKOWE a nie banialuki jakie wypisujesz pod artykułami bo coś ci się uroiło.Trochę wysiłku będzie cię to kosztowało, bo linków tu nie umieszczę ale kierunek poszukiwań znasz. Więcej CZASOPISM i ŹRÓDEŁ NAUKOWYCH, mniej głupot z FB i innych szurskich wylęgarni fejków.
ciekawski20:00, 4 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru
" Grypę wyeliminowała zasada DDM."
DDM - dezynfekcja - dystans - maseczki ???
Większej głupoty, dawno nie czytałem. W czym niby maseczki miały pomóc, przecież " one nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, one nie zabezpieczają przed zachorowaniem, "po co ludzie je noszą" - nie wiem" - myślę, że nie muszę tłumaczyć, kto wypowiedział te słowa. Trudno oczekiwać racjonalnej oceny sytuacji od osoby, która została zmanipulowana przez propagandę rządową. Dezynfekcja i zachowanie dystansu w sklepie, autobusie, tramwaju, w zakładzie pracy przy linii produkcyjnej, to utopia, ale do takich osób jak Ty i Tobie podobni, to nie dociera, bo dla Ciebie ważne jest co powiedzą w telewizjach a prawo, to, to co leci w tv na pasku. Myślę, że słynny cytat z filmu "Szpital na peryferiach - gdyby... " wypowiedziany przez doktora Strosmajera idealnie pasuje do pańskiej osoby.
ciekawski19:38, 4 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru
" No.. myśl... Kto to stanowi taka grupę? Kto może być rezerwuarem takiej zmienności, która spowoduje, że szczepionki będą coraz mniej skuteczne. Nie wstydź się. Uruchom wreszcie głowę skoro tak tego wymagasz od innych."

Z preparatami p/ covid, będzie jak ze szczepionkami p/grypie - ludzie się co roku szczepili, wielu z nich, pomimo przyjęcia kolejnej szczepionki coraz ciężej przechodziło grypę w przeciwieństwie do osób, które się nie szczepiły. Znam bardzo wiele osób, które po ciężkim przechorowaniu grypy nigdy już szczepionki p/grypie nie przyjęły i mają się świetnie. To samo będzie z preparatami - zwanymi przez Ciebie "szczepionkami" - Ci zdrowo myślący, sami od nich odejdą, co już widać, że znacząco spadła ilość osób, które zrezygnowały z kolejnej dawki tak wychwalanego przez Ciebie preparatu p/covid. Przeraża mnie krótkowzroczność takich osobników jak Ty, którzy namawiają ludzi by poddali się eksperymentom medycznym a już "zbrodnią na narodzie" jest poddawanie tym eksperymentom medycznym zdrowych polskich dzieci i młodzieży - jako PIERWSZA FAZA TESTÓW KLINICZNYCH. Zadaj sobie teraz pytanie dlaczego rząd, zgodził się na ten eksperyment, jako jedno z 4 (czterech) państw na świecie. Dlaczego w tym eksperymencie nie wzięły udziału (poza Finlandią) państwa Europy zachodniej. No myśl - myślenie nie boli.
Nowotarżanin z wyboru17:46, 4 sierpnia 2021
@"@kaśka"
- kolejny, który nie potrafi faktów skojarzyć choćby o nie głowa uderzył. Powiedz złociutki skąd biorą się nowe szczepy wirusów. Nadmienię, ze poza żywa komórką pozostają "martwymi zlepkami" związków organicznych i kwasów nukleinowych. Gdzie mogą nabyć nowych cech? Gdzie utrwali się kolejny (być może groźniejszy) szczep jak nie wśród osób u których infekcja będzie przebiegać bez przeszkód? No.. myśl... Kto to stanowi taka grupę? Kto może być rezerwuarem takiej zmienności, która spowoduje, że szczepionki będą coraz mniej skuteczne. Nie wstydź się. Uruchom wreszcie głowę skoro tak tego wymagasz od innych. :-D
Nowotarżanin z wyboru17:41, 4 sierpnia 2021
@ciekawski - jesteś typowym przykładem gdy głupota staje się niebezpieczna. Mylisz szczepionki mRNA ze szczepionkami genetycznymi. Cos gdzies zadzwoniło i... na tym koniec. Nie poszła za tym żadna "ciekawość" (mimo nicka) ani tym bardziej wiedza. Nie, nie mam nic wspólnego z "ja tylko przejazdem" zatem "vel" jest tu co najwyższej kolejnym przejawem spiskowych paranoi. Za to sporo mam wspólnego z dziadzinami takimi jak zdrowie, medycyna, genetyka. W przeciwieństwie do antyszczepionkowców którym mózgi wypełniają żółte napisy z filmików na YT i teorie spiskowe. Jeżeli chcesz się odwołać do któregoś z tych "głośnych apeli naukowców" to... niestety, każdy z nich zawiera manipulacje i nieprawdziwe lub przynajmniej niesprawdzone pod względem naukowym informacje. Zresztą niektórzy sygnatariusze po zapoznaniu z faktami sami się z tych "apeli" wycofywali. Grypę wyeliminowała zasada DDM. Samo to powinno ci dać do myślenia czy warto się do niej stosować czy też nie. Choć pewnie ciężko liczyć w twoim przypadku na racjonalną analizę. Kwestię dlaczego należy dążyć do zminimalizowania grupy osób nieszczepionych wyłożyłem wcześniej. Wróć, czytaj aż zrozumiesz, albo poproś kogoś skoro jeszcze nie ogarniasz.
Nowotarżanin z wyboru17:30, 4 sierpnia 2021
@aro - tak jak możesz dostać podwyżkę, inny zakres obowiązków lub zostać zwolniony, tak i możesz w pracy zmierzyć się z innymi wymaganiami pracodawcy. Nie spełniasz? Nie masz zamiaru spełnić? Do widzenia.
Nowotarżanin z wyboru17:28, 4 sierpnia 2021
@ "@Nowotarżanin z wyboru" - na braki w wykształceniu nie narzekam. W przeciwieństwie do antyszczpionkowców. :-)
@kaśka10:13, 4 sierpnia 2021
Droga Kasiu,
Jeśli Ty się zaszczepisz, to już będziesz bezpieczna, więc nie musisz się obawiać tych, którzy się nie zaszczepili ;)

Czy Ty "kaśka" rozumiesz, co się dzieje wokół Ciebie ?! :)
Bo Twój komentarz powala z nóg.

MYŚL "kaśka" MYŚL - bo myslenie nie boli :)

"kaśka" wyłącz telewizor! Włącz myślenie!
ciekawski22:30, 3 sierpnia 2021
@alik
" Część robi duże "halo" w sprawie szczenień, ale jak jadą do Azji lub Afryki to wówczas "ful" szczepień."
Prawda - ponieważ wjeżdżasz w strefę tropikalną, w której są śmiertelne dla europejczyka choroby, i insekty je roznoszące, które w naszej strefie geograficznej nie występują, a że są od lat sprawdzone szczepionki, to trudno z nich nie skorzystać, by chronić własne życie.
i co ?22:26, 3 sierpnia 2021
w przyszłym tygodniu szczepi konkurencja
ciekawski22:19, 3 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru vel @Ja tylko przejazdem i pozostałych "proszczepionkowców"

Przecież wasi eksperci telewizyjni z głównym doradcą premiera i ministra zdrowia, prof. Horbanem od dawna głoszą, że osoby "zaszczepione" są w szczególny sposób chronione przed zakażeniem i zachorowaniem na covid-19, który skutecznie wyeliminował grypę, więc czego się obawiacie. "Szczepionka daje wam "bezpieczeństwo" i masę przywilejów jak noszenie maseczek w miejscach publicznych, udział w loterii covidowej, zachowanie odległości itp pierdoł. Czekam na wykład @Nowotarżanin z wyboru vel @Ja tylko przejazdem na temat genetyki i preparatu mRNA jakie to jego działanie jest cuuudowne w ludzkim organizmie - czekamy wszechnico wiedzy na oświecenie. Wiem, wiem, nie będę cytował wypowiedzi profesorów ekspertów z dziedziny genetyki, epidemiologii, bo przecież Ty jesteś "od nich inaczej mądrzejszy" i do pięt im nie dorastasz.
kaśka21:45, 3 sierpnia 2021
Ja uważam,że wszyscy stykający się z innymi ludżmi powinni być zaszczepieni.Idąc do sklepu,kościoła,kina,biura,restauracji czy hotelu będę miała pewność,że te osoby mnie nie zarażą.Jeżeli jesteś samowystarczalny ,siedzisz w domu i pracujesz w domu,możesz się nie szczepić.Ja się szczepię na grypę długie lata i nie choruję,dlaczego miała bym chorować po cov19 ? Nie opowiadajcie takich durnot i nie ośmieszajcie się.
aro20:47, 3 sierpnia 2021
Nowotarżanin z wyboru
"nie ma obowiązku pracy. Można iść tam, gdzie antyszczepionkowe zabobony są cenione"
Nie ma absolutnie obowiązku. Można iść, gdzie się chce.
Ale Ty mówiłeś o kryteriach, o kryteriach.
Jeśli będę chciał iść do firmy która mnie zaszczepi (żebym się nie zaraził), wysterelizuje (żebym dzieci nie miał, żebym miał czas tylko na prace, na nic innego i był tym samym bardziej wydajny) no to pójdę. A jak będę chciał śmieci zbierać (bez szczepienia i sterylizacji) to też pójdę i może nawet więcej zarobię :)
Halo...jest tam kto w doma?:)
aro20:32, 3 sierpnia 2021
baca
Bardzo mądre.
Ale myślę, że w tym przypadku formuła "antyszczepionkowiec" w większości dotyczy tego co nas dzisiaj dotyka, tego niby wirusa. Myślę, że to ino garstka ludzi albo nawet nikt nie myśli o szczepionkach tych które były od dawien dawna i nad którymi pracowano latami (!) mnóstwo ludzi żeby społeczeństwo było odporne. Tym tu akurat w większości chodzi o to tu i teraz...
aro20:18, 3 sierpnia 2021
Aa
No nie?
Ci co się zaszczepili to najwięcej się boją...ale czego...jak się zaszczepilii...to po co się strzepili:)? ja już nie wiem jak to się nawet pisze, już zgłupiałem, muszę się zascepić :)
fbb120:04, 3 sierpnia 2021
Każdemu polecam zapoznać się ze wstępem do rezolucji 2361 przyjętej przez Radę Europy, w której to pisze : " 1. Obowiązkowe szczepienia, jako niedobrowolna interwencja medyczna, stanowią ingerencję w korzystanie z prawa do integralności osoby".
@Nowotarżanin z wyboru18:45, 3 sierpnia 2021
Mam wrażenie ,że to ty nie wiesz co piszesz, braki z podstawowej wiedzy widać u Ciebie gołym okiem ;)

DOKSZTAŁĆ SIĘ !! Nowotarżaninie z wyboru ;) :)
I szczep się ile wejdzie, na potęgę !!! - Tego chcesz tego Ci życzę :)
Nowotarżanin z wyboru17:00, 3 sierpnia 2021
@DO ZWOLENNIKÓW - od razu widać, że nie masz pojęcia o mechanizmach powstawania szczepów wirusów umykających odpowiedzi immunologicznej. Im więcej przypadków braku zaszczepienia tym większa szans na nową odmianę wirusa i konieczność modyfikacji szczepionek. Dlatego ci najbardziej przeciwni kolejnym szczepionkom powinni być za powszechnym przyjęciem obecnej. Wiedza na poziomie najwyżej średniego wykształcenia już widać dla niektórych jest nie do ogarnięcia.
haha16:59, 3 sierpnia 2021
Darek i tobie podobni *** czy na wymienione przez ciebie choroby musisz się "szczepić" 3x do roku i to z wątpliwą skutecznością? I oczywiście wierzysz że osoba negująca covid i szczepionki podpala punkt szczepionkowy w maseczce....? jprd... :D
Nowotarżanin z wyboru16:56, 3 sierpnia 2021
@aro - nie ma obowiązku pracy. Można iść tam, gdzie antyszczepionkowe zabobony są cenione.
Kobieta 8716:56, 3 sierpnia 2021
Jakie niesłuszne... najpierw grozili utrata premii, potem pracy!!! Koleżanki ze strachu przed brakiem pracy ( kredyty itp) się zaszczepiły jak stado baranow
Nowotarżanin z wyboru16:54, 3 sierpnia 2021
@ciekawski - bzdury piszesz i nie mas pojęcia o genetyce czy jakichkolwiek technikach modyfikacji genetycznych. Szczepionki mRNA tego nie robią.
Nowotarżanin z wyboru16:52, 3 sierpnia 2021
@zgred - wolno. Jeżeli ktoś ma przeciwwskazania medyczne by mieć kwalifikacje do danego stanowiska to go nie zajmuje.
nie ślepy16:28, 3 sierpnia 2021
Nie kupować tam, bo według tego co się dzieje na świecie, to właśnie szczepieni bardziej roznoszą później wirusa!
Aaaaaaaaa14:59, 3 sierpnia 2021
Dlaczego kogoś kto nie chce się szczepić przeciwko Covid nazywa się antyszczepionkowcem? Ja jestem zaszczepiona na wszystkie obowiązkowe szczepienia, moje dzieci również mają wszystkie do tej pory obowiązkowe szczepienia zrobione. Ale nie zaszczepię się przeciwko Covid szczepionka która jest w fasie badań. Nie będę świadomie uczestniczyć w eksperymencie, czytałam ulotkę szczepionki Astra Zeneca i już w pierwszych linijkach piszą że szczepionka jest w fazie badań i należy zgłaszać wszelkie niepożądane odczyny. Mam świadomie narażać swoje życie?? I życie moich dzieci? Nigdy! Niech sobie znajdą innych baranów którzy wierzą 2 tą całą pandemie i groźnego wirusa. Mam wrażenie że ten wirus został specjalnie tak wyolbrzymiony żeby wprowadzić nowy preparat na rynek, a zamiast na myszach go testować to za obietnice miliardowych korzyści dla państwa będę testować go na ludziach. Szczepionki miały być dobrowolne, już nie są. Słuzba zdrowia jako pierwsza dostała ten "przywilej" że mogła się zaszczepić. I co? Teraz mówią że będzie obowiązek szczepienia w służbach medycznych bo widocznie mało kto skorzystał z tego dobrodziejstwa. Sama jestem nauczycielka, i chociażby groziła mi utrata pracy to się nie zaszczepię. Nie wierzę tej szczepionce, tej całej propagandzie i nie będę się szczepić wbrew swojemu przeczuciu.
fan politycznej propagandy14:41, 3 sierpnia 2021
cały czas chciałbym się zaszczepić, tylko nie mogę jakoś znaleźć nikogo, kto podpisałby mi papier od prawnika, że bierze odpowiedzialność za ewentualne powikłania po szczepieniu... a tak bardzo bym chciał...
Janek13:31, 3 sierpnia 2021
Przymuszanie do szczepień w miejscu pracy pod grożbą jej utratyto nie tylko łamanie art.39 ale przede wszystk MOBBING
Oii13:16, 3 sierpnia 2021
A dlaczego uważacie że to eksperyment medyczny? Odbył się on podczas pierwszych 3 faz badań klinicznych.
oglądamTVN12:39, 3 sierpnia 2021
inaczej ,,mądrych " należy leczyć w trybie pilnym gdyż to realne zagrożenie dla życia obywateli
Lucek10:12, 3 sierpnia 2021
Już tam nigdy nic nie kupię ..
DO ZWOLENNIKÓW 10:12, 3 sierpnia 2021
Skoro tak bardzo wierzycie "tej szczepionce", że jest skuteczna, to czego się boicie?!?! Przecież zaszczepiliście się, żeby nie zachorować ?!?!
Chociaż czytając komentarze zwolenników 'EKSPERYMENTÓW MEDYCZNYCH, odnoszę wrażenie, że chyba jednak nie wierzycie w jej skuteczność, skoro tak ujadacie pod tym postem !!!
Widzę, że Ci, którzy się zaszczepili nie wierzą w cudowną moc tej szczepionki, skoro boją się, że zachorują ?! ;)
A JEŚLI NIE WIERZYCIE W SKUTECZNOŚĆ TEJ SZCZEPIONKI,
TO PO CO SIE SZCZEPILIŚCIE ?!?!?!?!?!?!?! - rozum Wam odebrało ?!?!

Tak na logikę, to sami nie wiecie czego chcecie?!?! :) A to dlatego, że oglądacie tylko te ŚCIEKI TELEWIZYJNE z których płynie tylko G...O

Szczera porada od serca
Do wszystkich zwolenników "eksperymentów medycznych"; W razie problemów zdrowotnych, możecie pozwać osobę, która nakłaniała Was do tego eksperymentu. Tylko pamiętajcie, żeby mieć dowód na to. :)

Szczera porada od serca
Ludzie, których tu wyśmiewacie chętnie Wam pomogą, na tyle, na ile będą mogli.

Szczera porada od serca
JEDNOCZMY SIĘ !!!
ZACZNIJMY TO OD NASZYCH RODZIN !!!!
ZAUWAŻCIE JAK ŁATWO RZĄDZĄCYM UDAŁO SIĘ SKŁÓCIĆ POLSKIE RODZINY, WSZYSTKICH POLAKÓW I LUIDZI NA CAŁYM ŚWIECIE !!!!

TOCZĄC MIEDZY SOBĄ WOJNĘ, WYRĘCZACIE ICH Z TEJ WALKI.

Kochani Polacy
Rządzący wyręczają się Wami, zauważcie, że oni cały czas podsycają podziały, nienawiść, robią różne prowokacje, żeby jedni nienawidzili drugich, tylko dlatego, żeby łatwiej było Wami sterować !!! Kiedy już się Wami wysłużą, pozbędą się Was !! Jesteście dla nich tylko "NARZĘDZIEM DO WALKI SAMYCH ZE SOBĄ"
Błagam !!! Zacznijcie myśleć, zacznijcie kojarzyć pewne fakty, pewne wypowiedzi polityków, sprawdzajcie, czy się pokrywają, nie dajcie sobie wciskać kłamstwa, które płynie już nie WIELKĄ RZEKĄ a MORZEM do naszych mózgów !!!

NIE WIERZCIE WE WSZYSTKO CO PODAJĄ W TELEWIZJI !!!!!
Ola10:10, 3 sierpnia 2021
@Darek wstyd jak mało wiesz. Po pierwsze szczepionka obecna to prepqrat terapii genetycznej mowi o tym dr Halat epidemiolog wirusolog i nikt niechce wziąć odpowiedzialności za ten preparat. Proszę poswiec czas posluchaj konferencji Polskiego Stowarzyszenia Niezależnych Lekarzy i Naukowców Proszę wejść na korespondencję grupy c19 , poczytać oficjalne dokumenty w ramach dostępu do informacji publicznej. POCZYTAJ opinie na temat tej szczepionki dr Wodarga, prof Bhakdi, byłego głównego naukowca Mike Yeadon ....na początek starczy .... z całym szacunkiem dla naszych lekarzy ale nie wiem czy wiesz ale my w Polsce nie mamy nawet laboratorium które jest w stanie przebadać co jest w tej fiolce - stwierdził jeden z ekspertów podczas posiedzenia komisji senackiej w sprawie bezpieczeństwa szczepien. JAK JJZ piszesz czy wiesz ze obecnie sstosowana szczepionka na gruzlice nie chroni przed gruzlica płuc- odsyłam cie do chpl ,ulotki. @somsiat nie wspolczuj tylko zaczniej czytac jest wiele pozycji naukowych z którymi warto się zapoznać. Powiem Ci , ze juz paru bylo co współczuli antyszcz na profilach facebokowych i niestety zmarli do miesiąca czasu od pochwalenia się certyfikatem - do.miesiaca czasu zgodnie z def ustawowa kazde pogorszenie się stanu zdrowia traktowane jest jako Nop Drodzy Panstwo wy naprawdę macie mała wiedzę i czas zacząć codziennie czytac
..
ciekawski09:35, 3 sierpnia 2021
@Darek
Znalazł się ekspert - specjalista, zmanipulowany przez tvp, dla którego, to co w wiadomościach, to święta prawda a to co na pasku to wykładnia prawa.
Ludzie - nie widzicie, że rząd robi Was w c...a, zacznijcie samodzielnie myśleć i nie dajcie się wkręcać pseudo telewizyjnym ekspertom od wszystkiego, którzy w rzeczywistości g...no się znają.
baca09:29, 3 sierpnia 2021
Stop fake newsom:

Fakty są takie:
1) Covid 19 NIE JEST na liście chorób zakaźnych w Polsce
2) Szczepienia na COVID 19 NIE SĄ obowiązkowe w Polsce
3) WHO w 2020 r. zmieniło definicję pandemii by COVID pasował do niej

proszę nie przyrównywać eksperymentalnych preparatów na COVID 19 do szczepień OBOWIĄZKOWYCH, które są na rynku kilkadziesiąt lat np. odra, gruźlica, polio. To są zupełnie inne kwestie. Swoją drogą nie przypominam sobie, by jakikolwiek rząd tak "zachęcał" do szczepień obowiązkowych jak do tych dobrowolnych na covid. Dlaczego ? Preparaty na COVID nie będą obowiązkowe w Polsce , bo to oznacza wzięcie odpowiedzialności przez rząd za szczepienia.

Antyszczepionkowiec to ktoś kto neguje jakiekolwiek szczepionki i nie jest to rozsądne. Natomiast ten, kto zadaje pytania i kwestionuje podawanie eksperymentalnych preparatów to ktoś kto ceni swoje zdrowie, ma mózg i go używa.
Ania09:11, 3 sierpnia 2021
Widzę że kierownictwo tego sklepu zmusza nie tylko do szczepień ale też do innych rzeczy. Ostatnio byliśmy kupić Krzesła ogrodowe na których widniała promocyjna cena 80 zł wzięliśmy 12 krzeseł po podejściu do kasy okazało się że Krzesła kosztuja 87 zł a promocja obowiazuje dopiero od poniedziałku. Nie było nigdzie informacji że promocja od poniedziałku więc zapytaliśmy grzecznie dlaczego wprowadzają klientów w błąd. Od pracownika otrzymaliśmy informację że Kierownik kazał mu powiesić już te karteczki dzisiaj i nie miał wyjścia. Przez takie akcje stracą klientów niestety
jajakobyły08:56, 3 sierpnia 2021
Podobno Stanisław Lem powiedział : ,,dopóki nie poznałem internetu nie wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów,,
Jan Kowalski08:54, 3 sierpnia 2021
Szczepionki szczepionkami ja ten temat ominę, ale temat traktowania ludzi w Merkury Market to akurat dobrze ze został poruszony. Kierownictwo tam i ci na markecie i w szczególnosc Ci trochę wyżej postawieni nie liczą się z człowiekiem wogole traktują ludzi jak śmieci /.../. Odsyłam na portale z opiniach pracowników.Może w końcu ktoś im coś udowodni /.../ Tego sklepiku już więcej nie odwiedzę. Wolę więcej zapłacić gdzie indziej.
hilander08:28, 3 sierpnia 2021
coś niedobrego się dzieje,niektórym mocno wali w dekiel tylko specjaliści ze wschodu mogą temu zaradzić ." tym wierzącym w tv jedna i druga zadni specjalisci nie sa wstanie pomóc
Darek08:16, 3 sierpnia 2021
Trzeba im podziękować że nie puścili Mercury Market z dymem. Ciekawe czy szczepionek przeciwko polio, gruźlicy i całej reszcie chorób też nie przyjęli? Wielkim minusem internetu jest to że daje ludziom złudzenie posiadania wystarczającej wiedzy by pełnić rolę eksperta w danej dziedzinie. Przeczytanie pseudonaukowego artykułu w internecie, ba jakiegoś komentarza, równa się dzisiaj ukończeniu studiów medycznych i wieloletniej praktyce w zawodzie lekarza zakaźnika. Stąd niezliczeni ?specjaliści? od szczepionek. W tym przypadku chodzi o ludzkie zdrowie i życie. Popisy znajomosci internetowych teorii spiskowych mają się nijak do faktów. Nie chcesz się szczepić to nie, ale wara od szkoły, urzędu, sklepu, restauracji, czy kawiarni. Siedź w domu i podniecaj się tym bzdurami znalezionymi w internetach. Nie wiem co gorsze: epidemia covid czy głupoty?
Somsiat08:00, 3 sierpnia 2021
Antyszepionkowcy to biedni ludzie. To co martwi to ich ilość. W każdym społeczeństwie jest jakiś odsetek ignorantów, ale Podhale to jakieś zagłębie. Wystarczy poczytać poniżej. Współczuję, biedni ludzie.
wojtek07:50, 3 sierpnia 2021
pora zacząć używać rozumu
Poinformowana07:13, 3 sierpnia 2021
Ludzie glowa jest od myślenia. Poczytajcie trochę informacji, pooglądajcie konferencje z całego świata. I w końcu zacznijcie myśleć, bo zachowujecie się jak barany.
jasiek07:03, 3 sierpnia 2021
Zrobił sie mały Hayde Park
No to se podyskutowaliście antyszczepionkowcy.
Czas do kolejki do lekarza psychiatry
Nawet polecam jednego bardzo dobrego piszącego felietony.
Panie Macieju ludziom odbija.
Niech Pan napisze czego to jest skutkiem?
Braku piniądza snu, wódki, seksu, wpływ działania 5G, troski o losy Świata, teorii o płaskiej Ziemii
Polecam szczepienia mnie sie jeden z organów męskich wydłużył.
I jestem zadowolony
irys03:56, 3 sierpnia 2021
Świrus to ściema i bujda na resorach,przez takich jak ci co dali sobie wstrzyknąć to świństwo wszyscy będziemy niewolnikami bez niczego
WYRZUĆ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE !!!01:15, 3 sierpnia 2021
PANIE SEBASTIANIE !!
WIELKI SZACUNEK DLA PANA ZA ODWAGĘ GŁOSZENIA PRAWDY !!!!!!!!!!!
Czytac czytac i jeszcze raz czytac00:11, 3 sierpnia 2021
@baba przeczytaj art gdzie Marian Turski mówi, że Auschwitz nie wzięło sie z nieba i później pomysl raz drugi trzeci czwarty jak za mało to piąty.... posluchaj niezależnych lekarzy i naukowców czy są preparaty genetyczne. Pozniej pomysl ze skoro jesteś szczepiona to jestes bezpieczna i nie patrz na innych . Póki jest przymus składki zdrowotnej każdy ma rowny dostep do świadczeń a jeśli nieszczepieni maja placic to idźmy dalej niech placa palacze , otyli ci co spowodowali wypadek samochodowy itd itp kobieto zaczniej czytac bo widac ze czytasz za mało
Wyrocznia00:05, 3 sierpnia 2021
Do alik - czyli według twej logiki wszystko co można włożyć do ust jest jedzeniem i można zjeść? Nie pomyślałeś, że nie każda szczepionka jest taka sama, jak i nie każda rzecz jaką do ust weźmiesz nadaje się do zjedzenia? Zresztą wątpię żebyś zrozumiał aluzję.
MATEUSZ00:02, 3 sierpnia 2021
nic tam już nie kupię.....
Mama23:35, 2 sierpnia 2021
do baba..masz czelność odmawiać leczenia chorym którzy płacą na to swoją pracą?? bo mają inne myślenie niż większość i prawo wyboru???weź się walnij w ten kaczy łeb, może pomoże
baciok@23:18, 2 sierpnia 2021
Najlepszy zawód przyszłości to lekarz psychiatra.
Niedługo częśc społeczeństwa będzie potrzebowała takiego leczenia.
Ludziom odbija
Niech chcesz sie szczepić to nie szczep ale od reszty sie odkoleguj
kibic23:14, 2 sierpnia 2021
@baba- gdybyś naprawdę wgłębiła się w temat a nie słuchała tv to widziałabyś, że na grypę umierało więcej ludzi niż na covid, dziś grypy nie ma ????
12322:51, 2 sierpnia 2021
Szefostwo kłamie.
W sobotni wieczór rozmawiałem z kolega i żalił się bardzo ze go zmuszają pod groźbą zwolnienia. Najgorsze jest to ze połowa czytelników to popiera. Jak można popierać przymus do czegokolwiek? Jesteśmy myślącymi istotami i nich każdy decyduje za siebie. Nawet jeżeli własna decyzja ma wpływ na inne osoby.
Baba22:49, 2 sierpnia 2021
Czytam komentarze i dochodzę do wniosku, że to nie szczepionki tylko niektórzy komentujący są eksperymentem medycznym i to nieudanym. Nie chcecie się szczepić to się nie szczepcie, ale bądźcie konsekwentni do końca. Więc kiedy was covid dopadnie, nie szukajcie pomocy u medyków, rozstańcie się z tym światem cichutko, we własnym domku i nie blokujcie miejsc w szpitalach tym, którzy chorują na inne choroby a chcą jeszcze pożyć.
Stop segregacji ludzi22:29, 2 sierpnia 2021
STOP, przymusowym szczepieniom i segregacji ludzi. Trzymajcie się i nie poddawajcie. To są współcześni bohaterowie na miarę powstańców, którzy mają odwagę powiedzieć NIE narzuconym szczepieniom.
Sebastian Jogurt22:29, 2 sierpnia 2021
Bojem się strzykawek ze szczepionką
Wera22:23, 2 sierpnia 2021
Jak się płaci 40 lat ubezpieczenie to chyba można wybrać jak się chce leczyć a nie społeczeństwo będzie mi wybierać.Wolny kraj i wolne decyzje i bez presji.Ludzie zaraz zaczniemy sobie tętnice podgryzać !! Niedajmy się !! Narodzie !!
matka Góralka21:59, 2 sierpnia 2021
Brawo, panie Sebastianie...Gdyby więcej było takich świadomych osób, nie powiódłby się z pewnością światowy biznesplan pandemia.
A ci, co postulują, by niezaszczepieni w razie choroby nie mogli korzystać z leczenia w przychodniach, owszem, zgoda -- ale niech rząd mi zwróci równowartość moich składek na fundusz zdrowia po 35 latach pracy (oczywiście z odsetkami ),wtedy stać mnie będzie na prywatne leczenie.
dziadeek21:58, 2 sierpnia 2021
Co by gadać i pisać, to jantyszczepionkowce albo się boją igły, albo są parę ładnych rocków za tą jamerykańską cywilizacją.
A za wodą idą z postępem.
"Gubernator stanu Nowy Jork Andrew Cuomo poinformował w poniedziałek, że zwraca się do właścicieli prywatnych firm, aby wprowadzili w nich wymóg szczepienia na Covid-19. Zapowiedział też, że pracownicy transportu publicznego będą musieli szczepić się lub regularnie testować.
Gubernator zdecydował też niedawno, że pracownicy administracji stanowej będą musieli się zaszczepić przeciwko Covid-19 lub przedstawiać co tydzień wyniki testów."
Na Konstytucje się powołujecie, a o wolności gospodarczej zapominacie?
A gdzie Wasza wolność jak Was w jednakowe bluzy odzieją i regulaminem przed oczami machają
Szczykawki z igiełką Wam szkodzą, a połykanie garściami pigułek z reklam w TV
i popijanie redbulem Was uzdrawia?
Tul21:56, 2 sierpnia 2021
Poraz kolejny Brawa dla Panów. Chylę czoła Panie Sebastianie Śmietana
poni21:43, 2 sierpnia 2021
Pomału robi się nam na świecie Korea Płn.
Ja jestem zdania, że skoro ktoś ma być zmuszany do brania udziału w tym eksperymencie medycznym, to ktoś zmuszający niech podpisze oświadczenie, że w przypadku odczynów niepożądanych będzie tej osobie płacił do końca życia za wszelkie szkody powstałe na zdrowiu. Ale nikt nie chce wziąć na siebie tej odpowiedzialności, dlatego nie ma oficjalnego przymusu. Jest tylko przymus nieoficjalny, bo tak wygodniej i bezpieczniej dla tych, co zmuszają...
alik21:34, 2 sierpnia 2021
Do:) ciekawski

Pracodawca określa warunki zatrudnienia! Pracownik ma wolną wolę albo przyjmuje je albo się zwalnia. I koniec ! Szczepimy się po to aby za wcześnie nie wynieśli nas nogami do przodu. Część robi duże "halo" w sprawie szczenień, ale jak jadą do Azji lub Afryki to wówczas "ful" szczepień.
Wyrocznia21:29, 2 sierpnia 2021
Ludzi na świecie jest za dużo, potrzebna jest depopulacja, dlatego jak najszybciej trzeba się zaszczepić!
panika21:01, 2 sierpnia 2021
Jak tych ,,aco i podobni, ,,chusteczki,, ,,... i co se dali se jakieś toksyny w organizm wszczepić .zmanipulowani,,. Jak z nimi ,,grule kopać,, ? Jak z takimi ,,biedakami,, teraz żyć?
Obywatel21:01, 2 sierpnia 2021
Zamiast szczekać jak psy, poczytajcie prawdziwa historia Klubu Bilderberg, ta grupa bogatych decyduje o ludzkości na ziemi. Z uwagi na przeludnienie ich zdaniem od 80 lat nie było wojny, chcą zabić 3.5 mld ludzi na ziemi przez covid, który wypuścili a teraz niby szczepią przeciwko niemu. Przestańcie paplać, jak bezmyślne małpy i zacznijcie myśleć i czytać wszystko opisują w sowich książkach, tylko nikt nie czyta. Poczytajcie naszą historię i przypomnijcie sobie powiedzenie ... że Polak przed i po szkodzie głupi... skąd się to wzięło???
Mieszkaniec20:56, 2 sierpnia 2021
Najlepiej zbojkotować ten sklep.My na pewno już tam nic nie kupimy.
Wicher20:38, 2 sierpnia 2021
TRZEBA BYĆ NAPRAWDĘ ODWAŻNYM BY SIĘ ZASCZCZEPIĆ CZYMŚ CO JEST DOPUSZCZONE WARUNKOWO I WYRAZNIE MÓWIĄ O TYM ŻE TO EKSPERYMENT MEDYCZNY , MAŁO TEGO PRODUCENCI I RZĄDZĄCY NIE ODPOWIADAJĄ ZA SKUTKI UBOCZNE TEGO GÓ...A ! ZYCZĘ ZDROWIA " WYSZCEPIONYM " !
jajkobyły20:18, 2 sierpnia 2021
Ja się nie boję , ja nie mam ochoty mieć ograniczone prawa bo ktoś ma schizę . Nie chcecie to się nie szczepcie ale powinniście ponieść wszelkie tego konsekwencje łącznie z pozbawieniem uprawnień do leczenia , bo nie może być tak że ludzie będą umierać na normalne choroby bo się do lekarza nie dostaną, bo trzeba będzie ratować wojowników wolności .
jan_hemoroid20:03, 2 sierpnia 2021
Są tacy ludzie którym jeśli każą chodzić z h... na czole to będą chodzić. A gdy już będą mieć NIEODWRACALNIE h na czole zaczną mieć pretensje, że inni nie dają go sobie do czoła przypucyć
Rafał19:58, 2 sierpnia 2021
Pozostawić nieobowiązkowe szczepienia. Działania ratowniczne, szpitalne prowadzone osobie nieubezpieczonej powinny być płatne i tyle. Nie chciałeś się szczepić to płać i tyle.
Burok19:51, 2 sierpnia 2021
Ktosik sie lansuje . Komusik marzą się piniondzory za Youtuba .
hary19:47, 2 sierpnia 2021
karaluch - jak się zaszczepiłeś to nie dygaj , nie będziesz już mieć koronawirusa
Mieszkaniec19:44, 2 sierpnia 2021
Śmietana , zajmij się sobą bo jest taka potrzeba , od innych się odp....l , my się chcemy zaszczepić a Ty śmietano jak zachorujesz czego Ci nie życzę to obyś płacił za leczenie ,zobaczymy czy będziesz wtedy tak bezsensownie kozaczył ,
Janusz Widelec19:43, 2 sierpnia 2021
Dlaczego władza i my sami dajemy robić z siebie idiotów? Skoro szczepionka wg rządu ratuje życie, to przecież niezaszczepieni powinni poumierać tak? No to ich problem.
Tylko gdzie te trupy?
I przed wszystkim, Podhale się nie szczepi, bo Podhale już wirusa przeszło! U nas w lipcu 2020 była strefa żółta a w sierpniu czerwona! Nosiliśmy maseczki zanim robiła to cała Polska.
To po co się szczepić?
Aa19:36, 2 sierpnia 2021
Do zaszczepionych: czego się boicie jak się po szczepiliście?Czyż ten magiczny preparat w szczypawce nie powinien was chronić?Po co się szprycowaliście skoro nie wierzycie w jego magiczne właściwości!
acocieto19:35, 2 sierpnia 2021
Nie szczepcie się barany w ogóle, jak poumierają bliscy z waszego otoczenia albo wy bo się nie zaszczepiliście to może wtedy przejrzycie na oczy, jak już będzie za późno. Nie chcesz się szczepić twoja sprawa, ale licz się z konsekwencjami. Przymusu też nie powinno być, ale powinny być tego konsekwencje. Makaron we Francji zrobił z tym porządek niedawno.
Gorol z gorc19:31, 2 sierpnia 2021
Jestem za szczepieniami, sam się zaszczepiłem, ale nie za zmuszaniem do szczepień. Do puki nie ma ustawy to pan Papierz Jan niech cmoknie wszystkich w 4 litery. Gdyby tak można było ujawnić wewnętrzne zarządzenie od prezesa jestem pewien że wszystko by się szybko wyjaśniło. Co do kierownika jest on ulubieńcem prezesa, nikt tak jak on nie donosi na podwładnych, chora ambicja, i przez to ma brak szacunku do ludzi, a oni do niego
ciekawski19:29, 2 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru
@jajkobyły
@alik
Pracodawca przede wszystkim, ma PRZESTRZEGAĆ OBOWIĄZUJĄCEGO W POLSCE PRAWA - ustawy zasadniczej, KONSTYTUCJI, która zakazuje przeprowadzania eksperymentów medycznych - a takim jest podanie produktu modyfikacji genetycznej organizmu człowieka, dla zmyły nazywanego "szczepionką" P/COVID-19 jak i zakazane prawnie
dyskryminacji pracowników i innych osób. Tyle i aż tyle.
Jeżeli osoby, które przyjęły ten produkt, "szczepionkę" o którym się mówiło i mówi w propagandzie rządowej, że chroni przed zakażeniem - zachorowaniem, to proszczepionkowcy jesteście tym preparatem chronieni i odwalcie się od tych, co nie chcą go przyjąć. Dajcie im żyć, tak jak tego chcą.
Eea19:21, 2 sierpnia 2021
Jestem za wolnym wyborem. 8h jesteśmy pracownikami a 16 wolnymi ludźmi.
Tyle w temacie19:21, 2 sierpnia 2021
Zostawiłem tam kupę kasy budując pensjonat. Teraz będziemy budować dom córce. Wiem jedno, moja nogą, już tam nigdy nie stanie.
.
i co ?19:18, 2 sierpnia 2021
czyli nie zmuszali do szczepienia
STOP SEGREGACJI SANITARNEJ !!!!19:12, 2 sierpnia 2021
artykuł 39: "Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym, bez dobrowolnie wyrażonej zgody"
zgred19:10, 2 sierpnia 2021
@Nowotarżanin z wyboru

Owszem, ma prawo. Jednocześnie nie może też łamać prawa, a jak na razie informacje o zdrowiu (w tym szczepieniach) jest tzw. daną wrażliwą i nie wolno pracodawcy zbierać takich informacji.
Po drugie, jeżeli ktoś ma przeciwwskania medyczne to w związku z tym trzeba go zwolnić?
Świat nie jest czarno - biały
Nowotarżanin z wyboru19:09, 2 sierpnia 2021
@Ona - sprawdź co oznacza warunkowe dopuszczenie bo mylisz je z nadzwyczajnym. ?Nadzwyczajne? i ?warunkowe? dopuszczenie to dwie różne procedury. Polska nigdy nie skorzystała z pierwszej z nich. Zaś branie na "chłopski rozum" procedury warunkowej sprowadza cię na manowce.
aro19:04, 2 sierpnia 2021
Nowotarżanin z wyboru
Pracownik ma być posłuszny, elastyczny, dostępny i wydajny, nawet jak ma guza mózgu i dwa raki. Takie są kryteria...
A co do szczepionki...to kłania się Konstytucja...
aro18:58, 2 sierpnia 2021
karaluch
To się zaszczep, nie besz się niczego bał, że ktoś Cie zarazi.
Czyż nie tak działa szczepionka?
Co to znaczy, że mają się zaszczepić? Zaszczep się Ty i besz miał kłopot z głowy. Wpuszczą Cie tam i tu, i do Turcji pojedziesz, tak akurat gorąco jak w piekle...:)
katar bezobjawowy :)))18:54, 2 sierpnia 2021
U,karalucha,malika,rekruta zaczyna działać szczepionka.Móżgojad u nich przerażony.Nadciąga dla niego śmierć z głodu.
rzucający jajami18:51, 2 sierpnia 2021
Czy mi się wydaje czy Admin przepuścił jedno ewidentnie wulgarne słowo ? Nie godzi się .
oficer18:50, 2 sierpnia 2021
"rekrut" - nie wiem kto ma mniej oleju w głowie - ten co krytykuje wolność do wyboru własnej drogi przez życie, czy ten kto pozwala ci tu pisać swoje przemyślenia? :) Sam korzystasz z prawa do publikacji swoich komentarzy, ale innym byś chciał to reglamentować?
Człowieku - portal stanął na wysokości zadania: dostał informację, że ktoś potrzebuje wsparcia i pomocy i Palka zrobiła co do niej należy.
Nowotarżanin z wyboru18:40, 2 sierpnia 2021
Pracodawca ma prawo określić kryteria jakim ma odpowiadać jego pracownik. Proste.
Mniej niż zero...18:33, 2 sierpnia 2021
Sebastianku, moje dziecko nie wybijaj się w ten sposób. Ceniłem Cię za artykuły dotyczące Polaków w Oświęcimiu, ale teraz tym zaangażowaniem w debilski ruch antyszczepieniowy się kompromitujesz. Twoje akcje spadają do zera.
Manchester18:17, 2 sierpnia 2021
Panie i Panowie proponuje bojkot tego przybytku!!
Ona18:14, 2 sierpnia 2021
Niech mi ktoś wyjaśni, jak można nałożyć obowiązek szczepienia preparatem, który jest warunkowo dopuszczony do użytku, a nie pełnoprawnie zatwierdzoną szczepionką?
jajkobyły18:06, 2 sierpnia 2021
Skandal to potworny skandal jak można zmuszać biedactwa żeby się zaszczepiły , przecież mogą zmutować w nietoperki albo i coś gorszego. A teraz na poważnie , jeśli uznajemy covid za zagrożenie to dość tłumaczeń skamlania i próśb , jasne i czytelne zasady jeśli się nie zaszczepisz to spotka cie seria niemiłych zdarzeń i kłopotów. Nie życzę sobie siedzieć zamknięty bo jakiś inteligentny inaczej ma jakieś fobie. Jeśli zaś nie uznajmy covid za na tyle groźny by podjąć bezwględną represję opornych to przestańmy o nim p......ć na okrągło.
alik18:05, 2 sierpnia 2021
Prawidłowo, że pracodawca nakazał pracownikom ZASTRZEPIĆ SIĘ pod rygorem zwolnienia.
Inwetor18:00, 2 sierpnia 2021
Nigdy już nic nie kupie w tym sklepie...
maciek o.17:57, 2 sierpnia 2021
Chyba ktoś w tym kraju prosi się by w końcu dostać po buzi. Myślącym nie muszę wyjaśniać kto się o to prosi.
miejscowy17:52, 2 sierpnia 2021
Może by tak prokuratura zainteresowała się tym tak sama z siebie. Ale jak znam zycie to nikogo nie obchodzi los pracowników wazni są tylko prezesi i wyższe szychy.
karaluch17:42, 2 sierpnia 2021
Oczywiście, że mają się szczepić. Nie mam zamiaru się zarazić tym paskudztwem. I jeszcze maseczek nie noszą antycovidowcy.
lewatywaOK17:40, 2 sierpnia 2021
coś niedobrego się dzieje,niektórym mocno wali w dekiel tylko specjaliści ze wschodu mogą temu zaradzić ...
konio17:39, 2 sierpnia 2021
Zaczynam się powoli bać tego co nas czeka jesienią.
rekrut17:32, 2 sierpnia 2021
Nie wiem kto ma mniej oleju w głowie: czy Pan Śmietana, czy Pani Palka, która mu robi reklamę. Śmietana do więzienia za niesłuszne wzywanie policji i zakłócanie porządku publicznego oraz narażanie życia i zdrowia wielu osób przez swoje mrzonki.
ormowiec17:31, 2 sierpnia 2021
Odczep się zaszczep się,beret zaczyna gnic...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas