Urząd Miasta opublikował wyjaśnienia dotyczące budowy ronda na zakopiance

NOWY TARG. - Zgodnie z założeniami Miasto na czas realizacji inwestycji drogowej przejmie w części zarządzanie drogą krajową na tym odcinku. Do tego wymagana jest wcześniejsza zgoda Rady Miasta w formie uchwały, co jest właśnie przedmiotem konsultacji" - tłumaczy burmistrz Grzegorz Watycha.
Na stronie Urzędu Miasta opublikowana została informacja burmistrza w sprawie budowy ronda na zakopiance.

Przypomnijmy - za dwa tygodnie 10 maja br. odbędą się konsultacje społeczne w sprawie m.in. wybudowania ronda umożliwiającego realizację nowego centrum handlowego.

Nowotarżanom zadane zostanie pytanie: "Czy jest Pan/Pani za wybudowaniem ronda na „Zakopiance” na koszt prywatnego inwestora umożliwiającego realizację nowego centrum handlowego przy granicy Miasta Nowy Targ z Gminą Szaflary?"

W przygotowanej przez UM informacji znalazły się następujące wyjaśnienia:
- prywatny inwestor zwrócił się do władz Nowego Targu z propozycją sfinansowania budowy nowego ronda na drodze krajowej nr 47 ("Zakopiance") na granicy Nowego Targu i Szaflar w związku z planowaną budową centrum handlowego.
- zgodnie z ustaleniami planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska, bezpośredni zjazd do planowanego centrum handlowego ma się odbywać z drogi miejskiej co powoduje konieczność przebudowy skrzyżowania tej drogi z drogą krajową nr 47.
- w myśl z przepisów ustawy o drogach publicznych przebudowa skrzyżowania należy do zarządcy drogi wyższej kategorii /tu - drogi krajowej/ na koszt zarządcy drogi, który występuje o taką przebudowę /tu - drogi miejskiej/.
- zgodnie z podpisaną w 2014r. umową drogową inwestor finansuje w całości koszt realizacji przebudowy skrzyżowania wraz z wypłatą odszkodowań za nieruchomości zajęte pod inwestycję drogową. Umowa ta była negocjowana ponad pół roku. Jej konstrukcja jest podobna do wcześniejszej umowy zawartej z inwestorem nowego dworca autobusowego PKS oraz Galerii DEKADA. Warto przypomnieć, że efektem tej umowy jest funkcjonujące rondo na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi i Kilińskiego, które powstało na koszt inwestora.
- o kształcie przebudowy skrzyżowania decyduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Krakowie, jako zarządca Zakopianki. Po wielomiesięcznych pracach projektowych inwestor uzyskał uzgodnienie koncepcji budowy tzw. "ronda turbinowego", które ma przede wszystkim gwarantować płynność ruchu na linii Nowy Targ – Zakopane.
- projekt porozumienia pomiędzy Burmistrzem Miasta a GDDKiA oddz. w Krakowie przewiduje, że to miasto, jako wnioskodawca, będzie realizowało rondo na Zakopiance, a wykonawcą inwestycji będzie inwestor. Zgodnie z tymi założeniami miasto na czas realizacji inwestycji drogowej przejmie w części zarządzanie drogą krajową na tym odcinku. Do tego wymagana jest wcześniejsza zgoda Rady Miasta w formie uchwały, co jest właśnie przedmiotem konsultacji.
- inwestor finansuje i zapewnia wykonanie inwestycji. Zawarta umowa ma gwarantować zabezpieczenie środków na wypadek ewentualnego opuszczenia placu budowy przez wykonawcę.
- za organizację ruchu komunikacyjnego na Zakopiance, w tym obsługę terenów przyległych do tej drogi odpowiada wyłącznie zarządca tej drogi – GDDKiA, oddz. w Krakowie. Dotyczy to zarówno terenu Miasta Nowy Targ jak i również Szaflar. To on opiniuje i uzgadnia wszelkie inwestycje na drodze krajowej jak i również obsługiwane z niej tereny inwestycyjne.

opr.s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 26.04.2015 23:28