Korekta "uchwały reklamowej"

NOWY TARG. Omawiając zmiany w uchwale w sprawie "zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Miasta", naczelnik Wydziału Rozwoju i Urbanistyki nazwał je kosmetycznymi.
Od początku roku na terenie Miasta obowiązuje opłata reklamowa od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Stosowną uchwałę, Rada Miasta podjęła w listopadzie 2020 r. Opłacie reklamowej nie podlegają szyldy. Jak przypomina Wojciech Watycha, we wrześniu ub. roku podjęta została uchwała intencyjna dotycząca tzw. "uchwały reklamowej". - Nowe zmiany wynikają ze stanowiska organów wojewody, a zmiana koryguje nieścisłości i nic nowego nie wnosi - tłumaczy naczelnik.

Wśród tych "kosmetycznych" zmian znalazło się dopuszczenie do umieszczania nad drogami publicznymi tablic reklamowych informujących o imprezach i wydarzeniach tymczasowych, a także na ogrodzeniach i balustradach - tablic reklamowych, służących kampaniom wyborczym. Maksymalna wielkość takich reklam to 12 m2 i zasada, że mają zostać one zdjęte do 30 dni po wyborach.

Są także zapisy dotyczące ogrodzeń. Tu termin dostosowania ich do przepisów uchwały został przedłużony o pół roku. Chodzi o płoty, place targowe, czy tereny rolne.

- Wpłynęła jedna uwaga od spółdzielni mieszkaniowej, która podnosi kwestę ilości szyldów na elewacji budynku. Ma być jeden szyld na jedną działalność. Przeprowadzamy kontrole na mieście. Cały czas jesteśmy otwarci na dyskusję - zapewnia naczelnik.

Korekty w uchwale omawiane były podczas posiedzenie Komisji Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju. Radni zaopiniowali je jednogłośnie.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 13.06.2021 13:26